Voorstellen deefjedave

Goedemiddag!

Ik ben Dave 24jaar uit Mariahout per toeval op dit forum gekomen dus snel even aangemeld gezien wij ook 2 Polo's hebben!
(ik zelf heb een grijze bluemotion 1.2tdi bj 2013 en mijn vriendin (Stephanie) heeft een witte bluemotion 1.2tdi bj2012.

Deze week heb ik de 2 auto's even uitgelezen en hebben allen 2 de zelfde storing ; Gloeibougie cilinder 2(zie bijlage)
De auto's starten met koud weer gewoon goed alleen duurt 3x zolang voor ze starten en die van mijzelf soms wel 4 a 5x zolang,
verder rijden ze zonder problemen of motorlampjes alleen het starten klinkt beroerd!

heeft iemand tips of is dit heel normaal?
Vriendelijke Groet Dave& Stephanie
 

Bijlagen

  • polo_LI.jpg
    polo_LI.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 38
  • storing.jpg
    storing.jpg
    154.6 KB · Weergaven: 38
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Het zijn zo goed als identieke motoren al verslijten gloeibougies normaal gezien allemaal gelijkmatig dus toch een beetje raar dat ze allebei dezelfde foutmelding geven
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
Kan toeval zijn, maar wellicht is het zo. Foutmeldingen wissen en na enkele dagen opnieuw uitlezen, kijken of de melding terug komt. Welkom op het forum.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!