De winter slaat toe! Startproblemen wie o wie?

Ik heb ook geen enkel probleem gehad met mijn 6R om te starten.
Maar wel een ander probleem.
Bochtverlichting en Led verlichting werkt niet meer.
Hopelijk is dit gewoon door het koude weer en werken ze snel terug:)
 
Volkswagen  Polo 6R r-line  1.2 
De turbo moet altijd weer tot rust komen voordat je hem uitzet ;)

Dat heb ik mijzelf ook aangeleerd: laat altijd na einde rit de motor even stationair draaien. Het enige wat ik mij afvraag is, hoe lang je dit minimaal zou moeten doen.
Zal ongetwijfeld wel afhangen hoelang je hebt gereden, motor temperatuur etc. De laatste 10 minuten voor aankomst rijdt ik altijd rustig maar weet iemand hier wat dan de minimale tijd is? 15 seconden, 2 minuten? of nog meer? (motor laten draaien na aankomst)
 
ik dacht dat een halve minuut tot een minuut voldoende is ;)
dat houdt ik ook altijd aan. Bij aankomst altijd even de tijdmeter ervoor, laat ik hem altijd 2 keer verspringen vanaf de tijd die ik zag en dan vind ik het goed. Ondertussen kun je natuurlijk ook andere dingen gaan doen, zoals gordel af, bluetooth adapter uit de houder, telefoon uit de houder, radio uit, ipod eruit halen enz; dan gaat de tijd ook wat sneller en als je het rustig genoeg doet is de tijd zo voorbij :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Mij hebben ze altijd verteld dat je gewoon de laatste straat rustig moet rijden(dus gewoon de turbo niet gebruiken). En als je hem dan op zijn plek zet niet onmiddellijk uitschakelen. (Een sec of 3,4 wachten)
Ik laat hem meestal een 30 seconden nadraaien, maar zo lang hoeft ook niet volgens mij..
Bij het parkeren ed krijgt de auto ook de tijd om alles in orde te maken.. ;)
 
3 of 4 seconde? 30 Seconden wordt aangeraden. En als je van de snelweg afkomt en dus gelijk stopt. Bij bijv. een benzinepomp. Even een minuut laten draaien.

Verder laat ik ook contact even aanstaan tot ik start. Heb een 1.2 12V en je hoort dan ook 'Bzzzzzzzt' en als dat gekapt is en meerendels van me lampjes uitzijn dan pas start ik hem. Waarom weet ik niet maar het is gewoon een gewoonte geworden en het kan zeker geen kwaad.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik zie dat we een beetje afdwalen ;)

De afgelopen dagen is het weer in den haag "extreme" vormen gaan aannemen, ik denk dat er wel 20 tot 25 cm sneeuw is gevallen.

Hoe dan ook even ontopic.
De polo start weer als vanouds, hoe is het mogelijk? Geen lange rit gemaakt...
Ik heb alleen jullie tips van harte genomen nl; allereerst het contact aan, even wachten... en dan starten. En jahoor de motor slaat binnen 2 sec aan.

Zal ik toch even naar de dealer gaan?
 
Ik zie dat we een beetje afdwalen ;)
Je hebt helemaal gelijk! ;)

De polo start weer als vanouds, hoe is het mogelijk? Geen lange rit gemaakt...
Ik heb alleen jullie tips van harte genomen nl; allereerst het contact aan, even wachten... en dan starten. En jahoor de motor slaat binnen 2 sec aan.

Zal ik toch even naar de dealer gaan?
Dat is mooi om te horen! Als bovenstaande blijft werken, en de auto nu wel altijd makkelijk aanslaat zou ik zelf niet naar de dealer gaan. Pas als het nu weer een keer moeizaam gaat.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Terug bij af,

Vanmorgen wilde de auto werderom slecht starten, na enkele keren aanhalen lukte het pfff.

Nu heb ik een beetje zitten googlen, en bij het doorspitten van vele fora's is mij het volgende opgevallen.

Ik heb vrij recent (ongeveer 1 maand geleden) een RCD 510 bj 2011 geingetalleerd, uit fora's lees ik dat de RCD 510 en RNS 510 kunnen zorgen voor een battery drain.
Geheel afhankelijk welk type RCD/RNS overeenkomt met je can gateway.

Klopt dit? hoe kan ik zien of dit inderdaad het geval is? en nog belangrijker hoe los ik het op?

Overigens heb ik de RCD 510 zelf geinstalleerd, plug and play.
 
wat ik ooit bij mijn vorige auto heb gedaan toen ik stroomlekkage had: 1 persoon met een multimeter bij de accu en 1 persoon 1 voor 1 zekeringen trekken en te kijken wanneer je stroomverbruik stopt, en dan kijken waar die zekering voor was.

Meest effectieve manier lijkt me

Edit: wel even minuutje wachten tot interieurverlichting en dashboard zichzelf hebben uitgeschakeld natuurlijk.
 
Hier ook geen probleem met starten.
Het is zo en zo verstandig om niet gelijk te starten maar de auto de tijd geven om de canbus controle te laten voltooien.
Een erg koude accu kan soms wel wat tekort komen en bij starten kan de boordspanning iets te laag zijn wat moeilijk aanslaan tot gevolg heeft.
Probeer volgende keer voor het starten een paar seconden groot licht te geven hierdoor warmt de accu iets op en kan helpen.
 
Hallo iedereen! Kan iemand alsjeblieft vertellen wat mogelijk mijn probleem kan zijn?:
Ik heb een polo 1.2 benzine. Ik heb nog nooit startproblemen gehad, maar een paar dagen geleden reed ik van Friesland naar Almere. Ik had een tomtom gekocht, dat ding was leeg toen ik wegging. Maar in almere deed ik de tomtom aan om een restaurant te zoeken, maar de accu van de tomtom was bijna leeg. (rood en knipperend). Dat vond ik vreemd. Daarna teruggereden en 22 uur thuis.
De volgende ochtend zou ik naar het werk om half acht. Toen was het -6. Ik draai de sleutel om (lichten gaan automatisch aan zoals altijd op volle sterkte) en de startmotor deed helemaal niets. Ik hoorde alleen een dof tikje vanuit de motorkap. (3 keer geprobeert)
Ik moest werken, dus heb met mn vader van auto gewisselt. Hij is smiddags gaan kijken en startte de auto in 1 keer! zonder problemen. Hij heeft m naar de dealer gebracht en de auto is uitgelezen. niets aan de hand. Nu een halve week later start de auto elke dag zonder problemen.
Zou die nieuwe tomtom een storing kunnen hebben veroorzaakt of zou het puur toeval zijn? Kan iemand me helpen door een mogelijke oorzaak/oplossing aan te wijzen? dank
 
Ook mijn 3 jaar oude 1.2 TSI geen probleem met starten. Wel het idee dat hij wat sneller afslaat, maar dat kan ook aan mij liggen.
Laatst nog bij de dealer geweest om twee ontstekingskabels te laten vervangen, hij vertelde mij ook dat het verstandig is om na een rit de motor even stationair te laten lopen vanwege de turbo. Wellicht draagt dat ook bij aan het starten van de motor voor de volgende keer.

is het niet de bedoeling dat 'ie helemaal niet afslaat? xD

Klopt, maar ik wil ook nog wel eens te weinig gas geven bij het optrekken, dus dan is dat gewoon een gebruikerstrekje haha Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!