Voorstellen De Don® Polo 6R

De Don

Actief lid
51
43
26
Goedenavond,

Mijn naam is Martijn en vandaag heb ik een Polo 6R aangeschaft voor mijn vrouw.
Het is een Polo 6R 1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon Edition in de kleur Deep black pearleffect MY 2012 geworden en ik kwam erachter dat ik een Zwitserse special Edition heb bemachtig waarvan er maar 100 zijn gemaakt en laat ik nu net de laatste (nummer 100 dus) uit de serie hebben.

Na een proefritje voelde ik mij weer 19 jaar toen ik mijn eerste Volkswagen (een Golf type 1 MY 1983) kocht.
Ik heb sindsdien nog vele VW's gehad: Golf GTI type2 1.8 8v,Golf GTI type 2 1.8 16v,Corrado G60,Golf type 1 cabrio 1.8 GLE,Golf type 3 cabrio 1.8 en een Polo 6N SDI.
Voor mijn werk heb ik door de jaren heen vele Transporters en Crafters versleten en een MAN TGE. Momenteel rij ik voor mijn werk een MAN TGX waardoor jullie mijn beroep wellicht kunnen raden.;)
De eerste auto die ik voor mijn vrouw kocht (toen der tijd nog mijn vriendin) toen zij haar rijbewijs behaalde was een Golf type 3 1.4?
Zelf rij ik privé alweer jaren Mercedes,thans een CLS 350. :oops:

Ik ga het forum doorspitten op zoek naar nuttige informatie en wetenswaardigheden en proeven van het enthousiasme van de overige leden.IMG-20210530-WA0000.jpegIMG-20210530-WA0000.jpegIMG-20210530-WA0006.jpegIMG-20210530-WA0023.jpegIMG-20210530-WA0010.jpegIMG-20210530-WA0008.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup en Roon
Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe. De kleur was de keuze van mijn vrouw die perse weer een zwarte auto wilde. En als je je bedenkt dat ze tot gisteren nog in een Ford KA reed kun je je wellicht voorstellen dat ze behoorlijk in haar nopjes is met mijn keuze merk en model. :smiley:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Welnu met het carbon is men niet al te scheutig geweest hoor.:tearsofjoy:
De spiegelkappen inderdaad en de sierlijsten van de middenconsole. Voorts zou de auto dan nog voorzien zijn van een sticker op de portieren maar ik ben er nog geen één tegengekomen die dat er nog op had zitten.
Volgens het artikel wat ik in mijn openingspost plaatste wordt ook nog gesproken over de B stijl die in carbon gehuld zou zijn,maar dat heb ik bij die van mij niet kunnen ontdekken en bij de witte carbon edition nr 69 die op dit moment in NL te koop staat ook niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  • Leuk
Waarderingen: Roon
De stikkers heeft die er gelijk af gehaald, heb de achterlichten ook omgewisseld voor de originele.
De mijne was nr 17, klopt dat dit voor de Zwitserse markt is gemaakt, ben er ook nog niet 1 tegengekomen met bestikkering.
Ze hadden er van mij ook wel een Carbon stuur en een versnellingspook in het editie model.mogen bijleveren, alleen spiegelkappen, sierlijsten en editienr vond ik ook wel erg weinig, veel verschil was er niet met een normale Gti...
 
Vw Polo 6R GTI 180PK Golf 7.5 GTI TCR 418PK 504NM  6R  1.4 TSI 180 PK 
Maar een mooie auto, veel plezier ermee...
Heb eventueel de zwarte achterlichten nog, indien je interesse hebt kun je mij een pm doen...
 
Vw Polo 6R GTI 180PK Golf 7.5 GTI TCR 418PK 504NM  6R  1.4 TSI 180 PK 
  • Leuk
Waarderingen: De Don
De overige extra standaard uitrusting van de carbon edition bestond uit de lederen alcantara bekleding de 17 inch Serron velgen en climate controle.IMG-20210530-WA0010.jpegIMG-20210530-WA0012.jpegIMG-20210530-WA0014.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!