De Beste Auto Was straat

Ok question of the day:

zijn er wasstraten (dus geen krasstraten) die goed te doen zijn zonder dat het je hele auto verneukt?
ik zie wel eens loogman reclames voorbij komen...ze claimen dat ze niks krassen maar wat is waarheid? wie heeft er ervaring met goede wasstraten?

Ik vraag dit meer vanwege de winter...veel sneeuwval etc...weinig zin om met het handje te wassen eigenlijk.
 
De Anac wasstraat bij ons in Arnhem is erg goed te doen. Je rijd je auto echt door een gang van 30 meter ongeveer op een lopende band, en steeds andere borstels zorgen voor het wassen. Nu weet ik niet of deze er nog meer zijn.

Het liefst was ik hem ook met de hand, maar daar is niet altijd tijd voor. En inderdaad met dit weer ook niet hoor xD
 
Ik waste m'n auto in zoetermeer bij Dino-autowas, maar slechter dan dat is haast niet mogelijk! sinds ik verhuisd ben naar Rotterdam, was ik 'm om de hoek bij Loogman. i-de-aal! ben dik tevreden. en het systeem bij de wasboxen is ook erg netjes. Niks geen gedoe met kleingeld, maar eerst een kaartje halen (net als bij een parkeergarage) dan kun je wassen wat je wilt, zolang je wilt. En achteraf betaal je bij de betaalautomaat. begintarief is volgens mij 4,50. En daarna nog ff gratis stofzuigen.

Wasboxen hebben ze binnen en buiten.
 
Als het er even uit kan qua financiën rijd ik door de wasstraat van hulshoff in Haaksbergen. Nog nooit krassen gekregen van die wasstraat. Alleen als je daar je auto uit gaat zuigen moet je oppassen dat je met die slangen geen krassen maaktStick Out Tongue
Zo had ik namelijk mn eerste krasjes op mn polo, al heb ik die inmiddels weer bijna weg, nog 1 keer goed de auto polijsten en het zou weg moeten zijn:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik pak heel weinig de krasstraat. Elke wasstraat zorgt voor krassen. Er bestaat geen wasstraat die niet zorgt voor krassen. Maar ik polijst mijn auto 1x per jaar en dan ben ik ook van de krassen af. In de winter is het gewoon onmogelijk om met de hand te wassen dus dan moet ik wel door de wasstraat.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik werk zelf ook in een wasstraat (wasstraat van der Jagt & Willemse in Vlissingen). Hier in de buurt is het 1 van de betere en het licht er ook aan hoe goed het personeel daar de borstels schoon houdt.. Ik haal elke week of om de 2 weken mijn auto door de wasstraat en ja je zal altijd hele hele lichte krasjes krijgen, maar bij ons is dit wel beperkt, sommige klanten komen zelfs meerdere keren per week met hun auto door de wasstraat (ook al is het niet nodig verklaar ze ook voor gek majaStick Out Tongue) en die zien er nog heel netjes uit! Oudere en nieuwe auto's. Het licht aan het materiaal borstels, de schoonheid daarvan en de voorbehandeling voordat de auto de wasstraat in gaat! Ook is aan te raden om in de winter de waspakketten te nemen waar bodemreiniging inzit.
 
In Heerjansdam zit een wasstraat, en ik denk niet dat er een betere is, omdat er geen borstel aan de pas komt. Er rennen namelijk 1 of 2 mannen om de auto en die spuiten hem af en gaan hem met sponsen te lijf (die ze regelmatig vernieuwen) en als die schoon is dan word die alleen nog afgespoten en in de was gezet en gedroogd door zo'n beweeg-wasstraat achtig-ding.

Echt helemaal super.
 
In Heerjansdam zit een wasstraat, en ik denk niet dat er een betere is, omdat er geen borstel aan de pas komt. Er rennen namelijk 1 of 2 mannen om de auto en die spuiten hem af en gaan hem met sponsen te lijf (die ze regelmatig vernieuwen) en als die schoon is dan word die alleen nog afgespoten en in de was gezet en gedroogd door zo'n beweeg-wasstraat achtig-ding.

Echt helemaal super.

Als er 1 ding slecht is zijn het wel sponsen, die duwen namelijk het vuil voor zich uit ipv het op te nemen (wat een wasmit van wol wel doet).

Ik doe het alijt met de hand en dat blijf ik ook doen, ik heb al mijn artikelen op carclean.nl gekocht en deze geven duidelijk advies en ook op het forum is veel informatie te vinden. In de winter is het lastig om het met de hand te doen maar als je hem voor de winter in goede autowax/sealant hebt gezet is 1x per week met kalkvrij water bij een wasbox afspoelen voldoende. En altijd van boven naar onderen werken.

Ik denk altijd maar zo, wat als iemand met zijn landrover door het weiland heeft geploegt en deze door de wasstraat heeft gedaan en jij komt hier achteraan? Dan zit al dat zand en modder van die landrover nog in de borstels van de wasstraat.
 
Ik ga misschien die loogman gewoon een keer proberen...die van Shell bij ons in de buurt van Hoofddorp...dikke krasstraat volgens mij
maar ja zoals velen zeggen ligt eraan hoe de borstels zijn, voorspuiten, wie je voorganger was die dik Rally-off-road heeft zitten rijden...dus veel zand korrels etc

weet er iemand goede wasstraten in de buurt van Utrecht? ik ken eigenlijk alleen die Shell van Proostwetering vlakbij de Foodspot A2...
 
Als er 1 ding slecht is zijn het wel sponsen, die duwen namelijk het vuil voor zich uit ipv het op te nemen (wat een wasmit van wol wel doet).

Ik doe het alijt met de hand en dat blijf ik ook doen, ik heb al mijn artikelen op carclean.nl gekocht en deze geven duidelijk advies en ook op het forum is veel informatie te vinden. In de winter is het lastig om het met de hand te doen maar als je hem voor de winter in goede autowax/sealant hebt gezet is 1x per week met kalkvrij water bij een wasbox afspoelen voldoende. En altijd van boven naar onderen werken.

Ik denk altijd maar zo, wat als iemand met zijn landrover door het weiland heeft geploegt en deze door de wasstraat heeft gedaan en jij komt hier achteraan? Dan zit al dat zand en modder van die landrover nog in de borstels van de wasstraat.
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens, als de voorbehandeling gewoon goed is is alle rommel al van die landrover af;)
 
Beste wasstraat is toch je eigen wasstraat voor de deur :)
Bij ons in Apeldoorn zit Kleiboer die wel goed is, daar gaan we vaak heen met de oude Polo.
De nieuwe BM heeft enkel mij met een spons gezien :grin:

Gr, Erik
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Je hebt grofweg 3 soorten borstelmateriaal waar wasstraten en rollovers mee zijn uitgerust. De traditionele nylon (PE) borstel, de textiel (vilt) borstel en het redelijk nieuwe, geschuimde PE. De "oude" nylon borstels wassen het beste schoon; ze laten echter sporen van nylon achter op je lak; dat "spinneweb". Dat lijken krassen maar zijn feitelijk sporen van nylon OP (niet IN!) de lak, die je met een schone droge doek zo weer wegpoetst. Nylon is immers zachter dan autolak. Textiel (ANAC, Loogman, Dino etc.) wast iets minder goed schoon dan nylon en kan krassen maken als er zand en vuil in de borstels komt. Om het minder goede wasresultaat te verbloemen, kiest men vaak voor agressieve chemicaliën die het vuil van je lak "afbijten". Ze noemen dat de inweek- of voorwaszone.
Nog minder goed wast het nieuwe geschuimde PE materiaal. Dit materiaal laat echter absoluut geen sporen na en houdt ook geen zand en vuil vast. Ook hier is een grondige hogedruk voorwas noodzakeljk.
Alsje je ato met de hand wast, werk dan van boven (het dak) naar beneden en als je het bij een DHZ wasbox doet; check dan eerst de borstel voordat je de borstel op je dak zet. De vorige autowasser heeft er nl.waarschijnlijk net de onderkant van z'n auto mee gewassen...

Zelf was ik mijn auto regelmatig in een textiel kettingwasstraat waarvan ik weet dat de wasbeurt en de voorwas goed gecontroleerd worden uitgevoerd, m'n spiegels er niet afgerost worden en ook de chemicaliën OK zijn. Maar ook op mijn auto zie je wat sporen van het machinale wassen. Die neem ik echter voor lief, want alles beter (ook voor het milieu!) dan met de hand wassen. Dat krast pas echt!
Mij volgende wasbeurt komt echter pas na de dooi Nu ff niet!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!