Dashcam aansluiten

Sinds 2 weken een nieuwe Polo AW, en daar ben ik natuurlijk de komende 4 jaar ontzettend zuinig op. Mijn vorige lease, een Take Up, werd natuurlijk ergens op een parkeerplaats 2 keer licht beschadigd door een onverlaat. Dus heb ik een 70MAI 4K A800 dashcam aangeschaft. Bij onze coronavrienden in Azië. Met een hardware kit voor het geval dat.
Inmiddels ben ik er wel achter dat montage in het dashboard zekeringenkastje een probleem gaat worden, daar kan ik met mijn dikke vingers niet goed in en bij. Ook zie ik niet zo waar ik in zekeringkast daar een GND kan vinden. Dus gaat het voeding worden via de OBD poort, deze is zonder accu spanning beveiliging of via de normale 12V aansluiting naast de handrem. En dat is eigenlijk weer lelijk. Het liefst heb ik alles goed weggewerkt. Enig advies stel ik op prijs.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik weet niet hoelang de standaard meegeleverde kabel is?

Bij mijn vorige auto had ik hem onder de binnenspiegel geplakt, kabel naar boven gedaan en via de zijkant van het hemel naar achteren.
Zo kon ik hem geheel uit het zicht aansluiten op de 12V in de kofferbak.

Geen idee of de Polo AW eigenlijk een 12V daar heeft zitten maar dat was wel de mooiste & makkelijkste oplossing die ik destijds kon bedenken Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
bij. Ook zie ik niet zo waar ik in zekeringkast daar een GND kan vinden.
Je hoeft niet per se in de zekeringskast te kijken voor een GND. Dat kan elk boutje zijn die op het stalen frame van de auto is gemonteerd. De plus kan je pakken van de zekering van de achterruitenwisser met een 'add a circuit fuse'. Daar staat namelijk alleen stroom op als je de auto op contact hebt staan.

Inmiddels ben ik er wel achter dat montage in het dashboard zekeringenkastje een probleem gaat worden, daar kan ik met mijn dikke vingers niet goed in en bij.
Er bevind zich in het zekeringskast onder de motorkap een zekering trekker aan de binnenkant van het deksel.

Voeding via de OBD poort gaat 'm helaas niet worden, been there, done that.. didn't work. Elke keer als je auto via de afstandsbediening op slot doet en open maakt komt er voor 1,5 seconden stroom op te staan zodat in mum van tijd je hele SD-kaart van je dashcam vol komt te staan met korte clips.
 
Laatst bewerkt:
.  .  . 
  • Leuk
Waarderingen: Boszna
“De plus kan je pakken van de zekering van de achterruitenwisser met een 'add a circuit fuse'.”

add a circuit fuse?

OBD oplossing bij deze in de prullenbak.
Ik zie in die 70Mai hardware oplossing (YouTube) alleen dat ze de battery en de acc kabel om de zekering winden. Niet echt een mooie oplossing. De GND draad heeft natuurlijk ook maar beperkte lengte.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
De beste oplossing naar mijn mening: https://www.kamera-express.nl/product/12310390/nextbase-dashcam-hardwire-kit-/
Een hardwire kit. De + sluit je aan op een geschakelde + uit je zekeringkast. Daar steek je deze "zekering" in. Onder het dashboard neus je dan even een boutje waar de massa op kant en dan de kabel netjes in je deurrubber en daarna tussen ruit en hemelbekleding wegproppen en je bent klaar Big Grin
 
Zo'n adaptertje maakt het weer net niet af :) Standaard leveren ze met een haakse connector dacht ik. Nextbase is natuurlijk wel een dashcam die ze bij VW zelf leveren.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik heb dezelfde dashcam met zo’n voedingssnoer van nextbase (micro usb) geïnstalleerd in mijn AW.

Vanuit de cam heb ik het snoer onder de hemel gefrommeld naar links, langs de a-stijl (even opwippen met een prying tool), in de zekerkast (aan de zijkant open te maken).

Achter dit paneel zit ook een schroef om hem te aarden en door middel van een zekeringhoudertje de kabel aangesloten op de juiste zekering.

Al met al een uurtje werk. Zal even kijken of ik de handleiding van dat Engelse Polo forum kan vinden en hier delen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
B236D99F-231D-465D-AB83-537C52B92124.jpeg
E0B7A954-C6D3-4908-881C-B3C3EA42718C.jpeg
92601A41-CFA5-4705-BCED-77D0B3B5F057.jpegIk heb m zo gedaan, jij hebt achterin ook UsB toch? Dit is een kabel van 5 meter.

haha ik pas vorige week erachter dat ik 2 usb poorten achter heb zitten. In 1 zit nu zo’n MiFi Huawei doosje om CarNet te connecten. Kan de andere natuurlijk gewoon via passagierskant naar achter routen. Niet bij stil gestaan. Dan maar geen parking mode.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Ik heb dezelfde dashcam met zo’n voedingssnoer van nextbase (micro usb) geïnstalleerd in mijn AW.

Vanuit de cam heb ik het snoer onder de hemel gefrommeld naar links, langs de a-stijl (even opwippen met een prying tool), in de zekerkast (aan de zijkant open te maken).

Achter dit paneel zit ook een schroef om hem te aarden en door middel van een zekeringhoudertje de kabel aangesloten op de juiste zekering.

Al met al een uurtje werk. Zal even kijken of ik de handleiding van dat Engelse Polo forum kan vinden en hier delen.

micro-usb? Ik kom van nextbase alleen de mini usb variant tegen.
zekeringkastje zit achter paneel links onder het stuur. Maar dat ligt nogal diep zag ik.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Inmiddels mijn dashcam (70Mai A800) ontvangen. Deze heb ik nog via de 2e CarPlay USB poort (voorin) aangesloten. Nu zou ik bij thuiskomst het liefst de clips geüpload hebben naar mijn NAS server. Heeft iemand daar al mee gespeeld? Ik ben al een tesla oplossing met een Raspberry Pi tegengekomen.

En natuurlijk binnen 3 dagen een wegpiraat gefilmd. Nee ik was het niet. :)
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Inmiddels mijn dashcam (70Mai A800) ontvangen. Deze heb ik nog via de 2e CarPlay USB poort (voorin) aangesloten. Nu zou ik bij thuiskomst het liefst de clips geüpload hebben naar mijn NAS server. Heeft iemand daar al mee gespeeld? Ik ben al een tesla oplossing met een Raspberry Pi tegengekomen.

En natuurlijk binnen 3 dagen een wegpiraat gefilmd. Nee ik was het niet. :)
via indiegogo gekocht?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!