Dashboard verlichting

Hey allemaal!

Ik heb een redelijk algemene VAG vraag maar misschien dat hier iemand er wat van weet :)

Ik heb een Transporter T5 uit 2011 waarvan de sigarettenaansteker kortsluiting heeft gehad (USB kabel in gat gevallen). Zekering was nog heel maar vanaf zekeringkast geen stroom erop zelfs met andere zekering. Kabeltje doorgeknipt nieuwe gelegd en hij doet t weer. Top toch denk je?

Redelijk snel valt mij op dat de dashboard verlichting ermee gestopt is incl achterlichten en kentekenverlichting. Alles terug gezet zoals het was en het doet t weer.

Nou is mijn vraag staan de 12v sigarettenaansteker en verlichting met elkaar in verbinding? De monteur en ik vonden dit wel raar namelijk aangezien er geen stroom stond op de kabel..
 
VW  Polo MK6, Transporter T5 2011  1.0 TSI 115pk hand 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!