Voorstellen dantemarten - Polo 6r Bluemotion

Hallo forumleden,

Sinds eind januari ben ik in het bezit van een glacier blauwe Polo 6r Bluemotion uit 2011.
Ik heb al veel handige informatie gevonden op dit forum, dus vond het toch eens tijd om mijzelf en mijn polo even voor te stellen.

Mijn naam is Dante Baakman en ik ben 19 jaar oud. Ik woon op dit moment in Brummen maar verhuis binnenkort naar Zutphen.
Op mijn 18e heb ik een Blauwe Peugeot 206 1.6 16v XS gekocht uit 2001. Opzich een leuk autootje om mee te beginnen, aangezien hij 109PK had. Omdat ik tussen de 20.000 en 25.000 km per jaar rij wilde ik toch iets zuinigers en stabielers.

Toen ben ik opzoek gegaan naar een Polo, aangezien ik dit gewoon een hele mooie auto vind.
Toen heb ik eind januari van dit jaar deze Polo aangeschaft. Ik ben er vanaf het begin al heel blij me geweest, maar ik miste al meteen de felheid van de Peugeot.

Het uiterlijk van een Bluemotion is niet echt 'bijzonder' te noemen. Sinds januari heb ik al een aantal dingen veranderd en ben nog van plan een aantal dingen te doen.
De trommelremmen achter waren verroest, deze heb ik met Hammerite zwart gemaakt.
De dichte Bluemotion grill heb ik vervangen voor een gti grill, wel heb ik de rode randen zwart gespoten.
De grill in de voorbumper en de mistlampkappen heb ik eglans zwart gespoten, deze wil ik ooit nog hoogglans maken.


Vorige zaterdag heb ik een bezoekje gebracht aan JD Engineering in Lochem, daar hebben ze hem gechipt op de bank en is de EGR uitgeschakeld.
De OEM specificatie zou 75PK en 180NM moeten zijn. Ze waren daar ook blij verrast van wat mijn auto op de bank presteerde tijdens de eerst run. Hij kwam uit op 84PK en 205NM. Na de chiptuning is hij uitgekomen op 109,6PK en 250,2NM. Echt een wereld van verschil!!
IMG_3569.jpgIMG_3570.jpg

Er zijn nog een aantal dingen die ik graag zou willen veranderen aan de Polo, weet niet of ik overal aan toe ga komen ;)
- Andere velgen. Denk dat ik voor 17 inch ga, 18 inch lijkt mij net te groot!? Zelf vind ik zwart wat mooier staan. Wat vinden jullie? Het zijn Audi A1 Speedline velgen.
Heb online even geprobeerd een voorbeeldje te maken.
IMG_3594.jpgIMG_3593.jpg
- Verlagen. Denk dat ik het dmv een schroefset wil doen. Ik vind de Polo echt beroerd over drempels heen gaan, mag wat mij betreft een stuk stijver. Ook het gat tussen de wielen en het chassis mag wat mij betreft kleiner.
- R-line achterbumper. Staat een stukje sportiever en dan kan de uitlaat ook nog aangepakt worden. Als de einddemper verwijderd zou worden, denken jullie dat dat een verschil gaat geven in geluid?
- U-led koplampen. Is dit lastig aan te sluiten? Aangezien ik nu H4 heb en dan twee aparte lampen krijg.
- Spoiler. Ik twijfel nog welke spoiler ik wil. Als ik een OEM gti spoiler neem dan moet ik hem eerst laten spuiten. Als ik een zwarte WRC spoiler neem dan zou ik het dak zwart kunnen laten wrappen. Wat vinden jullie mooier?
- Nieuwe kenteken platen. Huidige zijn een beetje verroest en ik vind opplak letters mooier dan een gedrukte plaat.
- LED dagrijverlichting.

Bedankt voor het lezen!
Groeten Dante
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r Bluemotion  1.2 TDI 75PK -> JD Stage 1 109PK 
  • Leuk
Waarderingen: Schil
Dante welkom! Leuke intro, de sportvelgen blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak maar als je het toch vraagt, ik ben geen fan van zwarte sportvelgen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dantemarten
Welkom!
Ik vind velgen met zwart erin altijd wel wat hebben (heb ik zelf ook), maar is inderdaad heel persoonlijk.
Mooie to do lijst heb je in ieder geval, ik denk dat je veel gaat hebben aan dit forum! Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: dantemarten
Welkom en veel leesplezier!
De speedlines heb ik ook gehad en waren kwa maat perfect.
 

Bijlagen

  • IMG_1724.JPG
    IMG_1724.JPG
    373.8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_1707.JPG
    IMG_1707.JPG
    320 KB · Weergaven: 22
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  • Leuk
Waarderingen: dantemarten
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!