Dakspoiler opzetten VW polo 1.6 tdi

Dag forum leden,

Na lange bezit te zijn van mijn VW polo 6R, wil ik hem toch beetje aanpassen.:cool:
Heb een dakspoiler gekocht bij de OEMTUNING.
En voor het bevestigen van de dakspoiler zijn er 2 manieren volgens de OEMTUNING.

-1): Gelijk aan de achterklep plakken
-2): Tussen stuk plaatsen van de VW polo GTI, en dan de spoiler erop klikken. (is beter dan optie 1 volgens OEMTUNING)

Nu ben ik langs de VW pondealer geweest, en gevraagd voor dat tussen stuk onderdeel.
Heb een montage brief meegekregen met daarop de juiste bestel nummer en het onderdeel.
Alleen de persoon wist egt niet zeker of dat de juiste onderdeel is.o_O

Dus mijn vraag naar jullie toe is:mrgreen::
- Zijn er mensen die ook achteraf spoiler hebben gemonteerd?
- Klopt het onderdeel wat ik nodig heb
- Zo ja, hoe moet ik dat ''tussen stuk'' monteren en zijn er ook bevestiging bouten nodig?

Zal ook eventueel de foto's toevoegen waarover het allemaal gaat:)

Alvast bedankt voor jullie fijne hulp:mrgreen:

20180609_180927.jpg
De onderdeel met gele stift bedoelde de vw pondealer
onderdeel nummer: 6c0827699c
en horen die bouten ook erbij (roze stift)


20180609_175631.jpg 20180609_175639.jpg 20180609_175825.jpg

Dit is de spoiler:mrgreen: (moet nog gespoten worden)

20180609_175322.jpg

Als het allemaal goed gaat, komt het hier op:)
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Het is een adapter en kost € 103.- euro bij de dealer:(

Ik heb vorige week ook zo’n bm achterspoiler gekocht en die adapter zat er gelukkig bij :)

Zit met dubbelzijdig tape aan dak
 

Bijlagen

  • 48AAC352-3885-401D-9159-B37A3E126F82.jpeg
    48AAC352-3885-401D-9159-B37A3E126F82.jpeg
    110.2 KB · Weergaven: 136
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
heey mausie,
okee, neem aan dat de hele set dus spoiler en de zijkant en de adapter € 103 koste...?
Want de dealer zei tegen mij dat het maar € 27 koste. (adapter)o_O
klopt dan het onderdeel wat de dealer mij aangeeft..?

en volgens mij is de bm spoiler toch iets anders dan gti spoiler. kwa bevestiging materiaal kan ook fout hebben hoor..... Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
ik heb zelf ook een spoiler liggen en het onderdeel nummer wat ik gekregen heb is : 6R6827989 mij is vertelt dat hij rond de 50,- uit moet komen.
ik zal vanmiddag de dealer is bellen voor een prijsje.

BM is kwa adapter volgens mij het zelfde als Gti/R-line.

@HusoAlbo goed opletten hij heeft bij jou de 6C Gti adapter aangehouden. kan je al zie naan het onderdeel nummer wat hij je doorgeeft. daarom waarschijnlijk het prijs verschil. Let hier op!
( 6c0827699c) met dit nummer haat hoogwaarschijnlijk je 6R spoiler niet passen.

Mvg.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Hey @Michaelk88
idd ja!
ging net de nummer opzoeken in googel wat jij aan mij gaf '' 6R6827989''
En dat is inderdaad heel wat andersStick Out Tongue

Had ook z'n gevoel dat er iets niet klopte:)

maar de onderdeel nummer met 6R6827989 is de adapter die ik nodig heb voor het monteren van de de spoiler..?
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Hey @Michaelk88
idd ja!
ging net de nummer opzoeken in googel wat jij aan mij gaf '' 6R6827989''
En dat is inderdaad heel wat andersStick Out Tongue

Had ook z'n gevoel dat er iets niet klopte:)

maar de onderdeel nummer met 6R6827989 is de adapter die ik nodig heb voor het monteren van de de spoiler..?

daar ben ik vrij wel van overtuigt dat dat de goede is!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
De BM spoiler adapter stond echt voor 103.- bij de dealer in het systeem

Moesten de zijkantjes wat op raam geplakt word en de dakspoiler bij komen excl spuiten zelfs nog.

Sideskirts origineel OEM kosten al dik 350.- per kant (ongespoten) en dat voor een stuk plastic van 1.5 mtr :tearsofjoy::tearsofjoy:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
De BM spoiler adapter stond echt voor 103.- bij de dealer in het systeem

Moesten de zijkantjes wat op raam geplakt word en de dakspoiler bij komen excl spuiten zelfs nog.

Sideskirts origineel OEM kosten al dik 350.- per kant (ongespoten) en dat voor een stuk plastic van 1.5 mtr :tearsofjoy::tearsofjoy:

sooow, dat tikt heel erg snel aan ja, als je het zo bekijktStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
ik heb de prijs van 103,- euro door gekregen van de Vw dealer voor alleen de adapter.

en de uit eindes van de spoiler moet je zeer zeker vast "kitten" en dat hebben ze ook bij de Vw dealer.
103,- euro vind ik te gek dus wat is de mogelijkheid;

optie 1: ik skip de adapter en zal de spoiler over de hele lengte op de achter klep vast kitten.
optie 2: ik ga opzoek naar een schade BM achterklep en trek daar de spoiler eraf zodat ik de adapter kan demonteren voor op me eigen klep.

voor minder dan 100 euro zijn die zeker te vinden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
ik heb de prijs van 103,- euro door gekregen van de Vw dealer voor alleen de adapter.

en de uit eindes van de spoiler moet je zeer zeker vast "kitten" en dat hebben ze ook bij de Vw dealer.
103,- euro vind ik te gek dus wat is de mogelijkheid;

optie 1: ik skip de adapter en zal de spoiler over de hele lengte op de achter klep vast kitten.
optie 2: ik ga opzoek naar een schade BM achterklep en trek daar de spoiler eraf zodat ik de adapter kan demonteren voor op me eigen klep.

voor minder dan 100 euro zijn die zeker te vinden!
inderdaad ja, zo kan je goedkoper uitkomen!
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Dag forum leden,

Na lange bezit te zijn van mijn VW polo 6R, wil ik hem toch beetje aanpassen.:cool:
Heb een dakspoiler gekocht bij de OEMTUNING.
En voor het bevestigen van de dakspoiler zijn er 2 manieren volgens de OEMTUNING.

-1): Gelijk aan de achterklep plakken
-2): Tussen stuk plaatsen van de VW polo GTI, en dan de spoiler erop klikken. (is beter dan optie 1 volgens OEMTUNING)

Nu ben ik langs de VW pondealer geweest, en gevraagd voor dat tussen stuk onderdeel.
Heb een montage brief meegekregen met daarop de juiste bestel nummer en het onderdeel.
Alleen de persoon wist egt niet zeker of dat de juiste onderdeel is.o_O

Dus mijn vraag naar jullie toe is:mrgreen::
- Zijn er mensen die ook achteraf spoiler hebben gemonteerd?
- Klopt het onderdeel wat ik nodig heb
- Zo ja, hoe moet ik dat ''tussen stuk'' monteren en zijn er ook bevestiging bouten nodig?

Zal ook eventueel de foto's toevoegen waarover het allemaal gaat:)

Alvast bedankt voor jullie fijne hulp:mrgreen:

20180609_180927.jpg
De onderdeel met gele stift bedoelde de vw pondealer
onderdeel nummer: 6c0827699c
en horen die bouten ook erbij (roze stift)


20180609_175631.jpg 20180609_175639.jpg 20180609_175825.jpg

Dit is de spoiler:mrgreen: (moet nog gespoten worden)

20180609_175322.jpg

Als het allemaal goed gaat, komt het hier op:)

Is het nog geluktt met het plaatsen van je OEM Tuning dakspoiler?

Adapter van Vw gebruikt of gekit?
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
ik heb zelf via MP een adapter van een oude Bm spoiler op de kop weten te tikken. Past gelukkig goed in mijn R-line spoiler.
Nu nog carrosserie kit halen en de spoiler de gewenste kleur spuiten en monteren maar :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!