DAB+ valt geregeld weg

sambir

Actief lid
437
151
43
Hoi hoi hoi! fijne kerstdagen alvast!!

Ik heb problemen met mijn dab+ ontvangst. Tot op heden werkte het redelijk goed met af en toe dat het weg viel, maar ik hoor van anderen dat hun dab eigenlijk nooit wegvalt, dus dat kloptte al niet. Maar nu is het wel heel erg, het valt geregeld weg, dan hoor ik weer geluid na een minuutje of 5 en is het vervolgens weer weg. Rond de randstad lijkt het minder vaak weg te vallen maar sowieso wel vaker als gewoonlijk.

Ik had even via de menu gekeken naar de DAB ontvangst en het lijkt ontzettend te schommelen van WEAK naar GOOD en af en toe veel tot weinig BER. Ook zie ik dat er een enkele antenne is aangesloten, maar dat klopt ook wel denk ik.

Ik vroeg mij af of jullie ook last hebben van het wegvallen? En of er een versterker of iets is wat ik tussen de antenne kan zetten... Ik wil eigenlijk dat het helemaal niet meer wegvalt. Momenteel is het bijna onbruikbaar...
 
Bij mij is de DAB+ ook waardeloos. Ik heb een after markt pioneer radio. Alleen op de NPO zenders werkt het goed omdat de NPO meer zendmasten gebruikt dan bijv. slamfm. Tip: probeer eens of NPO 3FM goed werkt. Zo ja, dan ligt het niet aan je radio/ontvanger.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!