Cruise Control: lampje op dashboard brandt niet

Beste Polo liefhebbers,

Sinds eind 2011 ben ik (mijn vriendin gebruikt hem) in het bezit van een 9n3 1.4 TDI (motorcode BNM).

De vorige eigenaar heeft hierin achteraf cruise control laten inbouwen. Werkt perfect!

Echter lees ik in de boekjes dat er bij het inschakelen van de cruise control, een lampje op het dashboard moet gaan branden. Dit is bij mij niet het geval.

Kan het zijn dat men deze is vergeten te 'activeren' na het inbouwen van de cruise control? Of gaat er gewoonweg geen lampje branden wanneer cruise control achteraf wordt ingebouwd?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

ps. Indien dit softwarematig ingesteld moet worden, hou ik me aanbevolen voor een VAG-COM afspraak met een forumlid :)
 
Het is niet altijd zo. Een vriend van mij heeft een 9N3 1.4 TDI met CC fabrieksaf en hij heeft geen lampje. Het lampje gaat alleen aan als hij de cc aanzet, dus echt op snelheid vastzet.

Ik heb achteraf ingebouwde CC en bij mij is het lampje altijd aan. Ik denk dat het per voertuig/type verschilt.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
@iPolo:

Bedankt voor je reactie. Daaruit begrijp ik dat er dus, bij inschakeling op snelheid, uiteindelijk wel een lampje gaat branden?

Bij mij gaat er nooit een lampje branden. Niet als je hem 'standby / on' zet en ook niet wanneer je hem op een snelheid vast zet.

Weet iemand of dit bij de inbouw met VAG-COM ingesteld had moeten worden (ofwel, dat dit alsnog kan plaatsvinden)?
 
Er moet niets ingesteld worden met Vagcom. Als je CC niet ingeleerd is dan zal hij het ook niet doen. Ik zou er niet teveel bij nadenken en lekker laten liggen. Het is tenslotte maar een klein groen lampje.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Het is niet altijd zo. Een vriend van mij heeft een 9N3 1.4 TDI met CC fabrieksaf en hij heeft geen lampje. Het lampje gaat alleen aan als hij de cc aanzet, dus echt op snelheid vastzet.

Ik heb achteraf ingebouwde CC en bij mij is het lampje altijd aan. Ik denk dat het per voertuig/type verschilt.
Bij mij is de CC ook achteraf ingebouwd, maar het lampje gaat alleen aan wanneer ik de CC inschakel....
 
Hoi,ik heb ook cruise control,maar bij mij brandt ook geen cc lampje..ik heb ook mistlampen ingebouwd,maar dan gaat er ook geen lampje in het dashboard branden..heb het volgens gebr.aanwijzing aangesloten...Kun j dat met VAG-COM controleren of alle lampjes goed zijn??
 
Nog `n vraagje..ik ben op zoek naar een harde bodemplaat voor in d kofferbak,welke j kan ophangen aan d hoedenplank..mijn vorige Polo had die wel,nu heb ik een plaat met een gaatje erin om hem op t tillen..Weet iemand een onderdeelnummer hiervan? Bij VAS hebben z het niet.
 
Ok,mijn vorige oudere Polo,had ook een lampje dat ging branden als d achterbank plat lag..ook was d voeten ruimte bovenaan met een plaat afgewerkt,bij deze kijk j zo tegen loshangende isolatie op...daar kan ik mij wel aan ergeren,of als iets niet brandt of werkt...
 
Hoi,ik heb ook cruise control,maar bij mij brandt ook geen cc lampje..ik heb ook mistlampen ingebouwd,maar dan gaat er ook geen lampje in het dashboard branden..heb het volgens gebr.aanwijzing aangesloten...Kun j dat met VAG-COM controleren of alle lampjes goed zijn??

Er gaat alleen een lampje branden op de verlichtingsschakelaar

Nog `n vraagje..ik ben op zoek naar een harde bodemplaat voor in d kofferbak,welke j kan ophangen aan d hoedenplank..mijn vorige Polo had die wel,nu heb ik een plaat met een gaatje erin om hem op t tillen..Weet iemand een onderdeelnummer hiervan? Bij VAS hebben z het niet.

Ik denk dat je even langs de sloperij zal moeten gaan ;)
 
Hoi,ik had hiervoor een Polo 9N,die was mooier afgewerkt dan deze 9N3..mooiere kofferbak plaat,afwerkplaat in d voetenruimte,lampje in de schakelaar voor deuren op slot,lampje achterbank plat..ach ja,j kunt niet alles hebben..
 
Het ligt er aan welke teller unit je hebt, Als je toch een lampje wil hebben zal je denk ik aan een andere teller unit moeten die wel een ledje achter het cc logo heeft... Ik heb zelf ook een achteraf ingebouwde cc, en heb zelfs een ledje in me teller unit gesoldeerd alleen dit helaas zonder succes..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!