Cruise Control doet het niet meer

Beste forumleden,

Enkele weken geleden merkte ik op dat mijn cruise control niet werkte. Ik dacht dat ik me vergiste,want enkele seconden later deed hij het opeens wel.

Echter sinds dat moment merk ik dat hij niet in wordt geschakeld en soms wel. Ook heb ik enkele keren gehad dat ik het lampje op mijn dashboard aan zag gaan en vervolgens direct weer uit. Inmiddels reageert hij helemaal niet meer en is hij dus definitief kapot denk ik.

Nu is het niet zo'n heel erg groot gemis, omdat ik het vrijwel nooit fatsoenlijk kan gebruiken hier op de Nederlandse snelwegen, maar toch. Stick Out Tongue Heeft iemand hier ervaring mee en is het eventueel een dure reparatie?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Uitlezen, kunnen meerdere dingen zijn. Mijn zwager een beetje t zelfde verhaal als jouw en had deze fout:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Onwaarschijnlijk signaal(Implausible Signal)

Mogelijke verschijnselen:
  • Cruise Control werkt niet
  • Afstandsregeling werkt niet
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen van/naar (E45)
  • (E45) defect
Mogelijke oplossingen:
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen
  • Check (meetwaardeblokken) / vervang (E45)
Extra info:
  • ADR = Automatic Distance Regulation
  • GRA = Geschwindigkeits Regelungs Anlage (Cruise Control, Tempomat)
  • De schakelaar voor de Cruise Control welke in de hendel van de richtingaanwijzer is verbouwd, heeft vooral bij de Golf een slechte naam. Binnenin de schuifschakelaar zijn dan slechte contacten die er voor zorgen dat de Cruise Control af en toe uitvalt. Bij de dealer wordt domweg die schakelaar (hendel) vervangen, maar een beetje handig iemand kan die schakelaar wel uitelkaar halen en repareren



geeft aan schakelaar cc, lijkt me hendel. mischien een microswitch die einde leven heeft bereikt,
of een slecht contact puntje.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Dank voor de reacties. Ik ga hem eens uit laten lezen en dan trek ik wel de conclusie of ik het de moeite waard vind, omdat ik het toch zelden gebruik. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!