Crosspolo :: 2006 Volkswagen Polo Cross 1.4 benzine

Vier dagen per week. In noorden van Friesland heb je geen files... Hooguit eens een tractor voor je rijden
Ik reis 9 van de 10 dagen met m'n diesel, de A4 2.7 TDI, waar ik rustig rijdend ook 1 op 16 mee haal Big Grin
Niet dat die wagen nou goedkoop op de banden staat, maar dat reist natuurlijk wel een stuk comfortabeler en veiliger (meer kilo's metaal om me heen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren heeft de Polo een nw set distributieriemen gekregen. Inclusief waterpomp, spanrollen en multiriem. Niet vanwege de kilometers, maar de leeftijd. Vw geeft vijf jaar als maximum en de auto is zes jaar oud. De distributieriemen vertoonden ook duidelijk droogte scheurtjes en de multiriem al echte barstjes. Daarnaast zijn de bobines en de bougies vervangen. O ja, het gasklephuis is schoongemaakt en opnieuw ingeleerd. Op de terugweg bleek de Polo duidelijk feller op te trekken, met name in de hogere toerentallen.
Enige wat ik nu nog kan doen is de trommelremmen achter reinigen/vervangen en de banden zullen een keer aan de beurt zijn. Dan ga ik voor Vredestein Quatrac 3 all seasons in een iets smallere maat, namelijk 205/45R17 ipv de huidige 215/40R17.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!