Condens in Koplamp polo 9N3

Beste mede-leden,

Kon nergens een kennismakings-topic vinden o.i.d. dus doe het hier even snel...
Mijn naam is Vincent, 18 jaar en bezit nog geen 2 maanden een polo 9N3 2006.

Nu is mij opgevallen dat er hele erge condens / waterdruppels in mijn koplamp zitten.

De auto heb ik gekocht bij een BOVAG garage met BOVAG garantie.

De Jetta van mijn vader had ook dit probleem met de achterlichten, deze heb ik dicht gekit met Bison, sindsdien nooit problemen meer ermee.

Dit kan ik ook eventueel doen met mijn koplamp, maar deze moet eerst eruit... Is dit gemakkelijk of veel werk en hoe moet dat?

Wat lijkt jullie het best? Neem aan terug naar de garage? Weet niet zeker of dit probleem ook onder garantie valt.....


Alvast bedankt!
 
De koplampen eruit halen is best vervelend klusje. Heel de voorkant moet eraf. Ik zou het eerst ff met een föhn proberen. Dop eraf, föhn erop. Niet te lang, telkens paar minuten. En dan trekt het waarschijnlijk weg. Als d'r niet te veel vocht inzit. Ikzelf heb het zo ook gedaan. Tevens had ik een soort klei, en dit om de ronde dop gedaan
 
Er is 1 probleem... Ik mis de dop bij de H7! Wellicht kan dit het probleem zijn? Had zelf een tijdelijke afkapping gemaakt met bubbelfolie en tyrap.... Is zo'n dop los te kopen? Bij de dealer? En wat moet dat kosten? Weet iemand toevallig het onderdeelnummer ervan? Doch denk ik dat de vocht vanonder de koplamp trekt, omdat de condens beneden begint, maar een dop is denk ik alvast een begin en een oplossing niet eerder aan gedacht, wel logisch in princiepe.....
 
Er is 1 probleem... Ik mis de dop bij de H7! Wellicht kan dit het probleem zijn? Had zelf een tijdelijke afkapping gemaakt met bubbelfolie en tyrap.... Is zo'n dop los te kopen? Bij de dealer? En wat moet dat kosten? Weet iemand toevallig het onderdeelnummer ervan? Doch denk ik dat de vocht vanonder de koplamp trekt, omdat de condens beneden begint, maar een dop is denk ik alvast een begin en een oplossing niet eerder aan gedacht, wel logisch in princiepe.....

Daar komt de aap uit de mouw :). Ja deze kun je bij de dealer kopen. Ik heb hier geen code van, maar de magazijn medewerker weet wel wat je nodig hebt als je hem het probleem uitlegt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!