Combi-klep

Iemand een idee wat de combi-klep doet? (06A 131 101 D)

sinds enige tijd heb ik een 'raar' geluid in de gti. Het klink alsof er bv een hittschild los zit en die gaat 'rammelen'. Dit komt willekeurig voor, en duurt voor enkele seconden tijdens het starten. Ook komt het wel eens vanzelf opzetten tijden het rijden. Het is dan vanaf de 2200rpm ongeveer te horen en gaat mee in frequentie op het toerental. Het is zeker niet versnelling- of snelheidsafhankelijk. Ook de buiten temperatuur maakt niet uit.

Vandaag de gti terug gekregen van de dealer: het is de combi-klep. Ik weet alleen wat de onderdelen kosten, aangezien ik wilde weten wat er nu precies kapot was. De klep incl pakking en schroeven kost zo'n 110 euro. Verdere kosten weet ik niet aangezien alles garantiewerk is => volgende week wordt hij vervangen.

en als icing op de cake: Het geluid
(opgenomen vanaf de bestuurdersstoel met het portier open, maar is ook duidelijk te horen met portier dicht)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!