Codering problemen i.v.m. Audi throttle mod

Willykr

Bekend lid
162
51
47
Vandaag de wel bekende Audi throttle mod uitgeprobeerd op de Polo. Het verschil is goed te merken i.c.m. de lineair throttle mod. Alleen doen er zich bij mij een tweetal complicaties voor, namelijk de cruise control (niet adaptief) reageert anders en zowel de motor als rem modules geven error 's. Met het knopje op het stuur (de + en - button) kon ik altijd in stappen van 10 km/h de ingestelde snelheid van de cruise control wijzigingen nu is dat veranderd in 1 km/h. Ik heb geprobeerd op unit 9 central electronics in te stellen op fabrikant Audi, maar dat hielp niet. Verder krijg ik onderstaande fout codes:

Screenshot_20200707-220450_OBDeleven.jpg Screenshot_20200707-220536_OBDeleven.jpg

Om deze fouten weg te werken wilde ik proberen in de rem modules het e.e.a. naar Audi te zetten, alleen krijg ik met geen mogelijkheid iets gecodeerd in deze module. Dat schiet dus niet op!

Kan iemand mij helpen om deze twee problemen op te lossen? Zou het zonde vinden om de Audi mod ongedaan te moeten maken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Ja het effect van de Audi Throttle mod is geweldig. Helaas niet voor elke auto. Als je een error krijgt, direct terugzetten naar origineel en zeker niet in andere modules gaan rommelen!
Is de throttle mod gewoon niet hetzelfde als rijprofiel aanpassen naar sport? Dan reageert de gas flink bij mijn polo.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
@#uranograu en @Rainesh bedankt voor de info. Heb de Audi mod maar weer snel ongedaan gemaakt. De liniair acceleration mod heb ik nog wel aanstaan, dus zo maar eens een stukje rijden, kijken hoe dat nu voelt zonder Audi mod.

Is het toevallig mogelijk om het rijprofiel aan te passen als je geen rijprofielknop hebt, via coderen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Voor de stuurbekrachtiging kan dat sowieso, zit ook in module 44. Maar gaspedaal weet ik eigenlijk niet :rolleyes:
Hoe kan je de stuurbekrachtiging dan aanpassen in module 44? Bij mij zijn er niet zoveel opties, maar misschien zie ik het over het hoofd.

Mocht jij het nog een keer tegenkomen hoe je de gas response i.v.m. drive modes aan kan passen via coderen, dan hoor ik het graag.

Ben net een stukje wezen rijden, maar zit zonder de Audi mod helaas toch minder leven in de aandrijflijn. Volgens @TCL zou het op zijn manier wel mogelijk moeten zijn, dus misschien ga ik wel een keer naar Breda. En anders is chiptuning ook nog een optie ;).
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Liniair acceleration mod merk ik geen verschil. Audi mod ben ik beetje bang mee omdat mensen hun cruize controle optie dan slopen ofzo.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Hier ook de audi mode geprobeerd, geeft wel een ander gevoel maar jah, heb je er echt heel veel aan? Denk het niet. Bij mij geeft hij ook een fout bij de engine en brakes. De communicatie protocollen voldoen inderdaad niet. Bij mij werkte cruise control eersten instantie wel, toen ik het later weer terugzetten naar VW en weer naar Audi was cruise niet meer werkend en ook niet meer werkend te krijgen op de Audi modus. Na alles weer terug gezet te hebben op VW en de pedalen op sneller respons te hebben gezet werkte alles weer correct. Op mijn Polo 6C bluemotion 95PK lijkt throttle respons wel een echt voelbaar effect te hebben. (Zonder Audi engine)
 
Polo  6C  95pk BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!