Codeer interface om START/STOP uit te schakelen,wie heeft ervaring hiermee ?

Hallo

Ben sinds enkele dagen in het bezit van een nieuwe VW POLO AW ( 2019) highline. zoals vermoedelijk bij heel veel mensen is het start- stop systeem erg hinderlijk.
Om dit probleem op te lossen en geen VCDS aanpassingen te hoeven doen heb ik het navolgende de gevonden nl. een Codeer interface om START/STOP uit te schakelen voor een POLO AW bij http://www.vagshop.nl


Mijn vraag; Wie heeft ervaring, wat zijn de voordelen wat zijn de nadelen, wordt de software in mijn auto zo veranderd dat ik problemen ga krijgen zoals foutmeldingen en het oplossen garantie gevallen?

De reden van bovenstaande is dat ik eigenlijk bang ben om via VCDS de aanpassing definitief te laten maken, en dus dit als relatieve gemakkelijke ( niet definitieve) aanpassing zie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW POLO AW  Polo AW  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Het is beter om het softwarematig gewoon uit te zetten, geen foutmeldingen of problemen met je garantie! Extern kastje is minder omdat je bepaalde gegevens manipuleert zodat de auto denkt dat start/stop niet geactiveerd l\kan worden
 
volkswagen  polo aw  1.0 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Coderen in je gateway en dan adaptie en dan zoeken naar start stop limit en die aanpassen naar 12.1 dan blijft altijd de motor lopen en de rest blijft gewoon werken zoals het was. Niemand die het aan de buitenkant zomaar kan zien. stuk goedkoper
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Wat heb je laten wijzigen? Ik ga morgenavond naar TCL

Start/stop uitzetten.
gasresponds verbeteren.
sperdifferentieel verbeteren.
offroad menu
rijschoolmenu
piepje bij open/sluiten auto
helling assistent aangepast
gordelwaarschuwing uitschakeld
comfortknippers naar 4x
achterlichten aan met dagrijverlichting
bijtankhoeveelheid
ventilatiestand bij auto modus.

verder wilde ik coming/leaving home langer dan 30sec. maar dit kon niet bij mijn auto op een of andere vage reden.
Ik wilde ook de DRL leds even fel als dimlicht was ingeschakeld maar dit kon ook niet.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
@xeoMe
Ik heb een vergelijkbaar lijstje.
Ik weet ook niet of alles kan wat ik wil. Ik wil bv ook spraak en dodehoek activeren, maar of dat gaat?

Wat is rijschoolmenu en wat worst er bedloeld met bijtankhoeveelheid ventilatiestand in automodus?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
@xeoMe
Ik heb een vergelijkbaar lijstje.
Ik weet ook niet of alles kan wat ik wil. Ik wil bv ook spraak en dodehoek activeren, maar of dat gaat?

Wat is rijschoolmenu en wat worst er bedloeld met bijtankhoeveelheid ventilatiestand in automodus?

Spraak kan alleen via de dealer geactiveerd worden (werd mij verteld, ik wil dit namelijk ook)
Dodehoek gaat niet via software heb je een hele andere spiegel voor nodig.

bijtankhoeveelheid kan je dus zien hoeveel liter je kan tanken handig als je bijv. bij 25L een gratis wasbeurt krijgt en niet precies weet hoeveel er in kan.
als je climate control op auto stand heb staan kan je niet zien hoe hard die blaast vanuit het menu dit kan aangezet worden.
Rijschoolmodus is puur een extra scherm waar veel informatie op staat zoals snelheid en andere dingen. (gebruik het zelf niet echt maar als je toch bezig bent ach..)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
bijtankhoeveelheid kan je dus zien hoeveel liter je kan tanken handig als je bijv. bij 25L een gratis wasbeurt krijgt en niet precies weet hoeveel er in kan
als je climate control op auto stand heb staan kan je niet zien hoe hard die blaast vanuit het menu dit kan aangezet worden.
Rijschoolmodus is puur een extra scherm waar veel informatie op staat zoals snelheid en andere dingen. (gebruik het zelf niet echt maar als je toch bezig bent ach..)

ja dat je de stand van de fan kunt zien, vind ik ook irri.
die andere twee lijken me ook interessant.

Morgen eea regelen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe en Ron de Gelder
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!