Climatronic / ventilator doet niets meer

Jur6R

Bekend lid
245
156
82
Hallo allemaal!

Zojuist wilde ik nog eventjes een ritje naar de gele driepoot maken. Toen ik de auto startte en wegreed bleek dat de ventilator helemaal niets deed! Er blaast geen lucht uit de roosters. Bij stilstand hoor ik wel de kleppen van alle standen draaien als ik deze aanpas op de climatronic.​

Meteen de Polo uitgelezen en daar komen 3 foutcodes uit:
IMG_9426.jpegIMG_9427.jpeg

Deze gewist en vervolgens de auto weer gestart, nog steeds geen succes. Zekering gecheckt; is nog intact. De foutcode die nu blijft terugkomen is:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68). Deze foutcode had ik afgelopen zomer ook al eens.

Zelf denk ik dan aan dat de kachelmotor te zwaar heeft gelopen en dat daardoor meer kapot is gegaan.
Flink zuur nu ik de auto deze week juist veel nodig heb voor werk. Weet er iemand een gemakkelijke/tijdelijke oplossing?

Zo niet, wat zal er mogelijk vervangen moeten worden om het weer werkend te krijgen?​
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Gerrit speek zegt dit over je foutcode.
Je kan het regelen met de flappen proberen, anders ben ik bang dat je een motortje zal moeten vervangenScreenshot_20220104-232041.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!