Climatic doet het niet meer

Morgen ehhh vandaag gaat de wagen naar VAG techniek.
Die gaan dan een diagnose uitvoeren om te kijken wat er precies mis is.
Hoop dat de uitslag is dat het een makkelijke en goedkope reparatie wordt.

Helaas heeft mijn 'chauffeur' het laten afweten. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Nou, ik kon er op wachten gelukkig.
Diagnose (kosten € 45,--): V68 en V154 zijn beiden kapot.
V154 is nog niet zo zeer het probleem maar voor V68 moet het hele dashboard eruit zeggen ze.
Kosten incl. 2 motoren: € 711,--.
Ik ga nog even informeren of het in Duitsland goedkoper kan maar anders... wordt het een zeer schraal kerstfeest. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wat een prijzen zeg :shock:

pfff zeg dat wel ja!

Als ik jou was had ik het zelf gedaan, zo moeilijk is het niet. Klinkt allemaal heftig dashboard eruit maar valt op zich mee. Enige gepiel is je airbag uit je stuur halen en je stuur los halen met een Torx28 geloof ik. Daarna is het schroeven eruit draaien stekkers loskoppelen en panelen los halen. Schroeven op onderdelen plakken en tussendoor foto's maken.
Als je daarna bij de stelmotor V68 moet je ff pielen om die schroeven los te halen. Daarna alles in omgekeerde volgorde terug en daarna als je uitlees apparatuur hebt de stelmotor inleren/calibreren of laten doen door iemand.
De V154 kan je nu zelf ook doen, bij het rechter portier, deur op doen en dan kapje net als bij de linkerkant waar je zekeringen zitten loshalen. Dan zie je hem al zitten.

Heb volgens mij nog wel wat foto's van toen ik het gedaan heb, tis wat werk maar niet echt heel moeilijk.
 
Dobierush, zou jij mij willen helpen?
Al zal helpen meer de vorm aannemen van alles doen want ik heb niet 1, niet 2 maar 3 linker handen.
M.a.w. ik ben echt een kluns en maak meer kapot dan ik maken moet.
Natuurlijk staat er een vergoeding tegenover, dat spreekt voor zich.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vandaag antwoord gekregen:

Om de stelmotoren te vervangen schrijft de fabriek voor om het dashboard te demonteren.Uiteraard kan het op de manier die U gemaild heeft.
Alleen moet de monteur op zijn rug, ondersteboven onder het dashboard gaan liggen om de stelmotor te vervangen.
Kun je als ‘hobbyist’ op je vrije dag doen maar niet een monteur die de gehele dag moet werken en de rest van zijn loopbaan.
Op je rug liggen onder het dashboard is slecht voor je rug (je ligt op de dorpel, probeer maar) en daarom geeft de fabriek aan: dashboard eruit.

Kosten: € 400 arbeidsloon, de beide stelmotoren kosten € 256,35.
Beide prijzen inclusief BTW.


Mijn voorstel is om het inleren van mijn nieuwe reservesleutel (welke ik daar besteld heb) gratis te doen en dan mag hij deze klus klaren.
Hoop geld maar ja, als je het zelf niet kan...
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Heb een tip gekregen over Dobierush die dit al had gedaan maar hij had het helaas te druk.

Beunhazen heb ik het niet zo op.
Teveel waargebeurde verhalen gehoord van mensen die heel veel geld extra kwijt waren.
Bijvoorbeeld een bedrijf dat dacht de computer van een Golf VI 2010 te resetten door de accupolen los te halen om ze daarna verkeerd om terug te plaatsen. 14 pagina's met foutmeldingen en een extra kostenpost van € 3000,--. Ook iemand die dacht even naar Beun de Haas te gaan.
Extra geld uitgeven kan ik echt niet permiteren dankzij de Belastingdienst. :evil:

Bedrijf heeft mijn voorstel geaccepteerd en heb een afspraak op 12-12.
Duurt een uurtje of 5 excl. pauze. (vreemd, in Nederland staat er 6 uur voor. :S)
Sleutel is er dan ook en wordt meteen gratis ingeleerd. (scheelt weer € 25,--)

Helaas is er weinig te doen in Gronau. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Zou ik kunnen doen maar dacht eigenlijk wel dat jij mij even kwam halen. ;)

Nee, ik heb op dit moment 4 mogelijkheden:
1) ik ga alleen. :(
2) ik ga met een vriend.
3) ik ga een ex-collega helpen in Enschede.
4) ik ga proefrijden in alles wat ze hebben. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!