Climate Control

Heyy

Een vraag: ik hem nu climatic in me polo (9n3) maar nu was me vraag : ben een digitale climatronic tegen gekomen maar kan je dat zo uitwisselen en het werkt of zit er meer achter wat je moet veranderen??
 
Goeiemorgen dat is een bak werk!

Ik had ook even een vraagje over Climatic systeem... Mijn climatic doet momenteel niets meer ivm de volgende foutcode:
00819 - High Pressure Sensor (G65): Signal too Low

Mogelijke oorzaken zijn te weinig druk vloeistof, defecte sensor of kapotte bedrading. Ik heb de airco in oktober volgens mij voor het laatst gebruikt en heb er de hele winter niet aan gezeten, de laatste keer dat ik hem gebruikte deed hij het in ieder geval probleemloos.

In hoeverre is het raadzaam om daar zelf onderhoud op te plegen? Of kan ik dit beter door een garage laten controleren/fixen?
 
je MAG hier zelf niets aan doen, dat dien je door een officieel erkend bedrijf te laten doen.. er is een te lage hogedruk (lekkere zin) aanwezig.. waarschijnlijk te weinig koudemiddel in je systeem als ik je verhaal zo lees..

de garage dient hem dan te legen, vacumeren, eventueel af te persen en daarna weer te vullen (of eventueel een rep. als er iets stuk is of een ring lekt)

kosten zijn ong 160euro voor de airco-service!
 
Ja, die melding heb ik ook gehad heb ik de aircokast eraan gehangen en bleek dat het hele systeem gewoon leeg was, (auto gekocht zonder werkende airco) met stikstof afgeperst op 10 bar maar naar 2 uurtjes nog steeds keurig op druk, nieuw koudemiddel erin en getest:) kwam met de temp meter op 5 graden uit dus dat is ruim voldoende.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!