Claxon BM

Ik heb net via Ebay originele 6R dubbele claxon gekocht.

Heb gisteren de schema's bekeken. Er hoeft geen relais of iets anders er tussen. Gewoon parallel aansluiten volgens schema.

Maar ja.. Moet nog wachten tot eind april om het te kunnen monteren... :)
 
Nice! Is het gewoon een 12v lijn waar je eigenlijk iedere toeter op aan kan sluiten? Ik heb nog zo een geval liggen:
images

:mrgreen:
 
@sjonniedeluxe

Moet kunnen. Alleen opletten hoeveel ampere deze gebruikt t.o.v. origineel... Het kan zijn dat je een zekering met iets hogere waarde in moet zetten indien deze meer srtoom verbruikt.
 
HakanC zei:
Ik heb net via Ebay originele 6R dubbele claxon gekocht.

Vanmorgen nog even opzoek geweest naar de claxon onder de motorkap. ik was alleen dus kon hem niet zo snel vinden. Heb je de claxon particulier gekocht op ebay of bij een bedrijf, dan kan ik er ook gewoon een bestellen. bedankt vast. gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Wel een bedrijf. Kostte voor mij 24 euro + verzendkosten van 14 euro (duitsland)

Ik zag nog een paar op ebay maar die kosten 35 euro.

Claxon zit volgens beschrijving links voor en je kunt het zien als je je mistlamp/afdekplaat verwijdert aan de bestuurderskant.
 
RomeoHotel zei:
@iedereen,
misschien kan iemand die het gelukt is, meteen even voor ons allen een "how to" maken :) Alvast bedankt....

Ehm mijn Claxon is binnen maar me POLO BM nog niet ;) Hoop binnen 4-5 weken deze modificatie uit te kunnen voeren. Als er aandachtspunten zijn zal ik het hier aangeven ;)
 
Heb je daar toevallig foto's van gemaakt? :)

Dat schema, heb je die digitaal? Heb nu een aantal keer gehad dat z'n m'n claxon niet eens hoorde. Ben er helemaal klaar mee en wil ook een originele dubbeltonige claxon inbouwen. Wil alleen eerst weten hoeveel werk het is en of het uberhaupt te doen is voor niet zo technische mannen als jij (wel enigszins handig, maar niet zo extreem ;))

Thanks!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!