Claxon BM

Hansstaal

Bekend lid
978
288
80
Heeft er al iemand de afschuwelijke claxon van de BM vervangen en of aangepast :?:

vragen:
Kan deze worden vervangen door een willekeurige "normale" 12 volts type?
Wat wordt het advies, een originele meertonige Polo claxon?
Iemand een idee van de VW clacon prijzen?

of loopt er al een topic over dit onderwerp, helaas niet gezien, kunnen vinden :oops:

groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
@Hansstaal =>
Ik wilde m laatst ook al opstarten ;) Iirriteer mij er ook mateloos aan. Ps. Nee, er loopt nog geen topic hierover. Maar goed dat jij het opstart. :) Ik had een tijdje terug op autoweek iemand gevonden die had hem al vervangen, ik had hem gemaild. Dit was zijn antwoord =>
"Beste R, De af fabriek geleverde claxon voldeed naar mijn mening absoluut niet. Standaard zit er een enkele hoge tonen claxon op. Mijn dealer (A-point) heeft er een lage toon claxon bijgezet. Ze zijn er wel lang mee bezig geweest want er moest een relais tussengeplaatst worden. Uiteindelijk heb ik nu een dubbeltonige claxon. Deze doet het nu goed! Ik heb betere gehad maar het is al niet meer te vergelijken met het zielige standaard
toetertje. Gr, Johan J."


@PoloBM =>
Heb je ook een link naar eBay?!
 
Volgens mij kun je gewoon de draden voor de 2e claxon aftakken van de 1e. Ik heb af fabriek er nog nooit een relais tussen zien zitten. Ik zal op mijn losse kabelboom eens kijken en een fotootje maken dan kan iedereen deze nabouwen en een dubbele claxon achteraf inbouwen. Volgens mij is het een kwestie van een extra stekker en een stukje extra draad van een centimeter of 15.
 
Dat van dat relais zegt mij dat er iets bijzonders aan de hand is maw de basis claxon is een afwijkende claxon cq spanning of dat geld voor de bijgeplaatste claxon, anders is dat niet nodig en zouden de "profs" in de werkplaats dat ook niet doen. Is er een Polo met dubbel tonige claxon? en hoe klinkt dat? Dus maar even afwachten op meer info en dan aan de slag.

gr. Hans

Ik claxonneer niet veel maar als ik het doe moet men wel even reageren en nu lachen ze naar me, :lol: wel aardig maar...... :cry:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Een claxon mag je mee doen zolang hij maar 1 toon produceert. Dus je mag eer een hele harde op zetten of zelfs 3 zolang alles maar tegelijk aan en uit gaat.
 
Ben ook erg benieuwd naar het vervangen van de claxon. Ik heb al een paar keer ervaren dat men de claxon niet lijkt(?) te horen...! Vraag me af of dat verandert als je een dubbel tonige claxon installeert; die geeft toch veel meer geluid?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!