Chiptuning polo 6r GTI

Hallo allemaal,

Heb vandaag met Wealer gebeld voor mijn Polo GTI te laten chippen door ABT. In de vestiging in Heerlen hadden ze er enige ervaring mee, echter bij de vestiging waar ik hem heb gekocht (Roermond) nog niet. Blijkt dat het chippen van een GTI best lastig is.

PK's zouden van 180 naar 210 gaan (132kw naar 154kw / 250nm naar 290nm). Na het chippen zou mijn polotje een top van 242 km/h moeten kunnen halen.

Ze gingen het helemaal voor me uitzoeken en ik zou zo spoedig mogelijk bericht van hun ontvangen.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Ik had contact opgenomen met JD met de vraag welke Volkswagen dealer zij zaken doen, Pon Amersfoort :)
zij (vw)geven ook de volledige garantie en is de helft goedkoper dan Abt.
Wk25 levering auto...
 
Hier in Roermond bij Wealer doen ze ook alleen maar aan ABT Tuning wat betreft het behouden van de garantie. Hoor nu alleen veel slechte dingen over ABT. Halen de PK's die ze opgeven niet etc. Hier mensen ervaringen met ABT?
 
Luuk zei:
Hier in Roermond bij Wealer doen ze ook alleen maar aan ABT Tuning wat betreft het behouden van de garantie. Hoor nu alleen veel slechte dingen over ABT. Halen de PK's die ze opgeven niet etc. Hier mensen ervaringen met ABT?

Denk dat er weing hier zullen zijn met een ABT chip met een Polo 6R.
Misschien het oudere model??

Ben zelf niet weg van ABT , eerdere ervaring met een Seat Leon 20VT en het niet halen van de opgegeven pk's.
 
Vandaag eindelijk bericht gehad van Wealer. ABT Tuning:
180 naar 210 PK
132 naar 154kw
250 naar 290nm.
229 naar 242 km/h
Met behoud van de volledige fabrieksgarantie.

Prijs 1549 euro.

Krijg van ABT een rapport waarmee zij aantonen dat ik inderdaad dadelijk over de beloofde PK's beschik. 06 juni 2011 wordt mijn polotje Getuned en zal ongeveer een week duren. Wordt vervolgd.
 
Luuk zei:
Vandaag eindelijk bericht gehad van Wealer. ABT Tuning:
180 naar 210 PK
132 naar 154kw
250 naar 290nm.
229 naar 242 km/h
Met behoud van de volledige fabrieksgarantie.

Prijs 1549 euro.

Krijg van ABT een rapport waarmee zij aantonen dat ik inderdaad dadelijk over de beloofde PK's beschik. 06 juni 2011 wordt mijn polotje Getuned en zal ongeveer een week duren. Wordt vervolgd.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als ik de mijne een half jaar heb dan wil ik ook eens voorzichtig rond gaan kijken voor een "Chip Beurt"
 
Hallo allemaal,

Vandaag slecht nieuws gehad van Wealer. Er was iets mis met de hardware van ABT. Het was dus op dit moment niet mogelijk om mijn GTI te laten chippen. Ik hoor van hun wanneer het wel mogelijk is. Ik heb alleen nu zoiets van ik wacht even een tijdje zodat de hard en software van ABT geheel door ontwikkeld is. Ik wil niet dadelijk een chip in mijn auto hebben met allemaal kinderziektes zeg maar.

JD ook overwogen om te laten chippen maar ten eerste is mijn fabrieksgarantie dan weg en het is voor mij te ver weg om hem daar te laten chippen.
 
ja beter even wachten dan inderdaad.. wel toevallig dat een hoop tuners last hebben van problemen op het laatste moment en toch niet kunnen..

Mag je je onderschrift wel weer aanpassen ;)
 
Weet iemand wat het verschil is tussen een golf 6 1.4 tsi 160 pk en een polo 1.4 tsi 180 pk. Op de vwforum beweert namelijk iemand dat er 210pk er is uitgehaald en dat je bij abt geen uitdraai krijgt? :roll:
 
een 122 pk golf heeft alleen een turbo en geen compressor
bij de 160 pk golf weet ik het niet zeker
maar een touran 1.4 gaat ook naar 210pk
dat verschil tussen 160 en 180 pk heeft de vw gewoon gekreeerd

abt geeft garantie dat ie 210 pk heeft
dus kan je m altijd later een keer op de rollerbank zetten
en weer terug naar abt dat het niet klopt
abt geeft fabrieksgarantie
de rest niet

ook JD niet
mijn bora kreeg ook de vw garantie niet mee toen ie naar 226pk ging van 150

(mocht ik mijn gti ooit doen dan is t door abt)
ook al ben ik zeeeeer te spreken over JD
maar wil t risico niet lopen van hele dure reperaties

succes allemaal
 
Ook al is dit alweer een wat ouder topic, hier nog even mijn reaktie op dit onderwerp.

Ik heb een Polo 6R GTI, getuned door ABT. Hier mijn opmerkingen:

Geen (ijk)rapport ontvangen van ABT, enkel stempels in diverse boekjes + sticker onder de motorkap. De wagen is bij aflevering al getuned.
Het vermogen komt pas echt los bij 4000 toeren, bij lagere toeren weinig trekkracht, wordt deels veroorzaakt door DSG die veel te vroeg opschakelt.
Op de autobahn heb ik op de teller de afgegeven topsnelheid van 242km/u gezien.
Mijn dealer gaf in het aanlooptraject aan dat de kans bestond dat VW een nieuwe revisie van het blok uitgebracht heeft waar ABT nog geen bijpassende tuningsprogramma voor heeft. Ik vermoed dat dit bij Luuk het geval is.
Als je wilt genieten van de pk's rij dan niet in de "D" want dan loop je bijna altijd achter de feiten aan.

Maar verder rijdt het leuk hoor! Jammer dat het onderstel zo slap is...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!