Chiptuning polo 6r GTI

Unlimited lijkt erg veel pk's uit diverse VAG motoren te kunnen halen (141pk 1.2TSI). Ik heb gisteren op internet gezocht naar ervaringen met dit bedrijf, maar het lijkt op erg forum uit te monden in een discussie over verschillende bedrijven. Samengevat word je er niet veel wijzer van..

Toch, 235pk is heel netjes..
 
Ik zou zelf toch voor JD Engineering kiezen mocht de GTI een chip nodig hebben.
Tot op heden alleen maar goede ervaring met JD.

Mijn A3Cabrio ging van 160 pk naar 232 pk (rollerbank getest) en 350NM koppel.
Dus een vermogenswinst van bijna 70 pk moet kunnen. Moet wel zeggen dat het een chip op maat was.
De Caddy ging van 105 pk TDi naar 150 pk en 330 NM koppel Big Grin winst 45 pk..
Zal me niet verbazen als JD de GTI op 220+ pk kan krijgen :twisted:
 
Snowdude zei:
Ik zou zelf toch voor JD Engineering kiezen mocht de GTI een chip nodig hebben.
Tot op heden alleen maar goede ervaring met JD.

Mijn A3Cabrio ging van 160 pk naar 232 pk (rollerbank getest) en 350NM koppel.
Dus een vermogenswinst van bijna 70 pk moet kunnen. Moet wel zeggen dat het een chip op maat was.
De Caddy ging van 105 pk TDi naar 150 pk en 330 NM koppel Big Grin winst 45 pk..
Zal me niet verbazen als JD de GTI op 220+ pk kan krijgen :twisted:

Ben jij ook van plan je GTI te gaan chippen? Is het trouwens beter als je met een nieuwe auto even wacht met chippen tot hij een x aantal kilometers heeft gelopen?

Ik vind het raar dat 1 tuner er zo uit schiet vandaar. Ik heb wel alleen google gebruikt om te zoeken dat wel. Wellicht kunnen ook andere tuners de 220+ halen alleen dat ze dit nog niet op de websites vermeld hebben?
 
Bij unlimited tuning bieden ze wel de mogelijkheid om de fabrieksgaratie over te nemen tegen een bepaald bedrag. Ik heb me echter laten vertellen dat hier wel haken en ogen aan zitten.. Weet iemand meer te vertellen over de 'overname' van de garantie bij dit soort bedrijven, ziptuning doet het namelijk ook.
 
Alessandro zei:
Ben jij ook van plan je GTI te gaan chippen? Is het trouwens beter als je met een nieuwe auto even wacht met chippen tot hij een x aantal kilometers heeft gelopen?

Ik vind het raar dat 1 tuner er zo uit schiet vandaar. Ik heb wel alleen google gebruikt om te zoeken dat wel. Wellicht kunnen ook andere tuners de 220+ halen alleen dat ze dit nog niet op de websites vermeld hebben?

Misschien wel maar wacht nog wel even. Straks maar eerst genieten van die 180 pk.
JD zet ook niet wat hij er max uit kan halen. Meestal staan de standaard waardes die men sowieso haalt op de site. Alles wat je meer wilt hebben is maatwerk plus extra aanpassingen waar nodig.
 
http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... -speed.htm

Onderaan dit artikel staat dat de dsg niet meer torque aankan. Snowdude, bedoel je met andere aanpassingen ook het aanpassen van de dsgchip zodat deze meer power aan kan? Las dat ze dat bij JD ook doen. Wordt dan wel best prijzig, chip op maat + dsgchip maarja geen/minder zorgen dat er dingen kapot gaan. Misschien als we samen/met een groep gaan, als mensen een chipje denken nodig te hebben, dat we maybe btje korting kunnen fixen? Hehe

Gr
 
Oké, dat zijn er al 4. Misschien een 'Meet' topic openen om de awareness onder de 9n3 rijders te wekken ;) .

Ik weet trouwens niet of er nog mensen op een ander VAG forum zitten, wellicht zouden we bij te weinig aanmeldingen twee fora's samen kunnen laten gaan.
 
Had over het chippen van de GTI al met JD gesproken. Hij kan/wil er 210 PK eruit halen en het kost rond de 690. De 2010 modellen kan hij al chippen, maar sommige modellen van 2011 nog niet (kwestie van een paar maanden). Als je het zeker wilt weten, moet je gewoon bij m langs gaan.
Toevallig vorige week in de UK ook gesproken met een zeer bekende chipper. Deze gaf eigenlijk het zelfde antwoord.

Wat betreft de DSG bak, hier zit een behoorlijke marge in van VW. Dit gaf hij ook al aan en dat dit geen probleem moet zijn. Ook het feit dat voor andere modellen ook over de maximale koppel wordt uitgeperst is verklaarbaar.

Er zijn ook chippers die beweren dat ze 227/230/235 pk eruit kunnen halen. Vraag me af of het daadwerkelijk gehaald kan worden en hoe erg je het levensduur omlaag haalt..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!