Chiptuning OBD 1.2Tdi

Arjan1983

Nieuw lid
Heb gister contact gehad met JD Engineering over de chiptuning van een 1.2 Tdi Bluemotion en het zit eraan te komen.
Ik heb de volgende reactie gekregen per email. :D

Beste Arjan,

Helaas is er op dit moment nog geen tuning mogelijk voor de 1.2 TDI motoren, deze motoren hebben een geheel nieuw type Delphi ECU gekregen (meestal gebruikt VW, Bosch computers).

Ze zijn nog niet dmv OBD van tuning te voorzien (je zult eerst de gehele software moeten kunnen kopiëren om deze vervolgens te kunnen bewerken en op de rollenbank te testen). Het is nog even wachten tot de OBD flashtools hier een update voor uitgebracht hebben.

Er zijn bedrijven die tuning aanbieden voor de 1.2 TDI, echter gebeurd dit via een kastje/powerbox, zeker niet de mooiste manier van tuning omdat het motormanagement dan niet meer de volledige controle behoud.

We verwachten dat binnen 1 a 2 maanden beschikbaar komt (we hebben deze week bericht gekregen van de obd-leverancier dat ze in de afrondende fase zijn om deze computers obd uit/inleesbaar te krijgen). Zodra dit mogelijk is komt dit als nieuwsitem op onze website (http://www.jdengineering.nl).

Qua waardes en prijzen kan ik nog even niets zeggen, dit moeten we eerst grondig testen op de rollenbank.

Ik zal u mailen wanneer dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Mark
JD Engineering

waarom niet? de reden waarom mensen een BM kopen is puur om economische redenen ;) strepen trekken doe je toch nooit maar als het optrekken en in halen verbeterd zie ik daar zeker nut van in

Je koopt er toch een om zuinig te rijden? Dan moet je niet zeuren ook en genoegen nemen met 0-100 in 20 sec ;).

Nee ik snap jou wel, maar het is een beetje ironisch om de sloomste Polo te kopen en dan die te willen tunen om sneller te zijn.

@Soedje

Er is een reden dat we voor 'sloomste' Polo hebben gekozen, namelijk in mijn geval 14% bijtelling.

Hoewel ik hem best goed vind rijden ( ik kom van een 170 PK leon FR TDI) is trekkracht onderin onder de 2000 toeren niet echt veel waardoor je te veel bezig bent met schakelen.

Plus het feit day ik ermee op vakantie ga en in Buitenland met al die hellingen + volle belading een klein beetje extra vermogen altijd welkom is.

Als ik dit op kan lossen met paar honderd euro dan doe ik dat. Voor mij geen reden om voor een duurdere polo te kiezen.

@Soedje: De Polo BM is niet snel, maar het is ook niet de sloomste Polo. Er zijn nog een 60- en een 70pk benzineversie van de Polo. Beide slomer dan de BM.

@findus, deze Polo's hebben wel een andere versnellingsbak en zullen bij lagere snelheden van <80 km/u flotter overkomen dan de BM. De BM heeft een erg lange bak verhouding waardoor rijden met lage toerentallen mogelijk is. Mijn vriendin heeft een skoda fabia 1.2 htp (3 cyl. benzine) met 65 pk en deze komt sneller over dan de polo BM.

Nog steeds geen nieuws neem ik aan? JD vanwege het animo toch maar overgegaan op externe ECU van Speedbuster?
Misschien dat ik zelf maar in deze business stap, zo moeilijk moet het toch niet zijn!?

Het hangt niet af van chippers zelf of dit gaat of niet hé. Er zijn over heel de wereld X aantal bedrijven die de beveiligingscode van een auto kraken om zo in het motormanagement te kunnen. Maar sommige modellen zijn zo goed beveiligd dat het lang duurt zoals bvb ook met de 1.6tdi het geval was.

Maar heey, als je denkt dat het allemaal zo simpel is, ga vooral je gang. :-)

Nog steeds geen nieuws neem ik aan? JD vanwege het animo toch maar overgegaan op externe ECU van Speedbuster?
Misschien dat ik zelf maar in deze business stap, zo moeilijk moet het toch niet zijn!?

Wat ibifaho zegt...
Ga vooral je gang, ambitie is een goed iets;)
Enneh even voor de duidelijkheid, ze gebruiken alleen de box van speedbuster, de software is toch echt van JD.
Staat ook op hun site dat ze een door hun geprogrammeerde box gebruiken voor de 1.2TDI.

VW  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!