Chiptunen van Polo 1.2tdi bluemotion advies gevraagd

Hi all,

ik ben in het bezit van een Polo 1.2tdi bluemotion uit bouwjaar 2011.
Zoals in de titel staat vermeld ben ik opzoek naar advies. Graag advies van mensen die ervaring hebben met het chiptunen van Polo met 1.2tdi blok.
Het zal natuurlijk geen GTI monster worden maar Tunex waar ik een offerte van heb gehad zegt dat er 25pk bij komt. En dat is 1/3 van wat die nu heeft. Dat is niet niks denk ik in eerste instantie.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Bedankt tot nu toe voor de reacties.
Het gaat er mij meer om dat ik iets meer koppel heb onderin. Dit met name optrek en vaart maken. Naar mijn mening is dit een beetje matig als je met een drukke verkeer mee moet. Maar natuurlijk het is een drie cilinder en je zult je altijd deels moeten aanpassen aan de auto.

Ik heb een welbekende egr storing al een hele poos. De tuner zegt dit ook te kunnen wegschrijven waar ik al veel over heb gelezen. Alleen de maar is dat het roetfilter dan weer hierdoor gaat leiden zegt men. Wat denk jullie ook maar uitschrijven of niet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik zou me niet zo druk maken.
De software is onderhand dusdanig door ontwikkeld dat het wel goed zal zijn nu toch.
Egr zou ik direct meenemen. Roetfilter zou ik me niet zo druk over maken.
Ik heb m ook laten tunen en egr weg laten schrijven.
Roetfilter problemen nooit gehad!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: DenisPolo
Ik zou me niet zo druk maken.
De software is onderhand dusdanig door ontwikkeld dat het wel goed zal zijn nu toch.
Egr zou ik direct meenemen. Roetfilter zou ik me niet zo druk over maken.
Ik heb m ook laten tunen en egr weg laten schrijven.
Roetfilter problemen nooit gehad!
Totdat je een APK moet laten uitvoeren volgens de nieuw voorgeschreven wetgeving voor dieselmotoren. Een gesloten EGR of "vies" roetfilter zal leiden tot APK afkeur.

Volgens schatting zullen dus ongeveer 100.000 auto worden afgekeurd door de bovengenoemde problemen.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Totdat je een APK moet laten uitvoeren volgens de nieuw voorgeschreven wetgeving voor dieselmotoren. Een gesloten EGR of "vies" roetfilter zal leiden tot APK afkeur.

Volgens schatting zullen dus ongeveer 100.000 auto worden afgekeurd door de bovengenoemde problemen.
Hij zegt zelf dat hij al een tijd lang met een defecte egr rijd!.
dan kan die m beter laten wegschrijven.
dan zien ze het tenminste niet ( bij mij tenminste)
3x naar de apk geweest! nooit een probleem gehad!.
1x steekproef. toen was het ook prima.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik zou me niet zo druk maken.
De software is onderhand dusdanig door ontwikkeld dat het wel goed zal zijn nu toch.
Egr zou ik direct meenemen. Roetfilter zou ik me niet zo druk over maken.
Ik heb m ook laten tunen en egr weg laten schrijven.
Roetfilter problemen nooit gehad!
Moet ik mij niet druk maken over waar ik hem ga laten tunen of het dichtschrijven van de EGR?
Ok laten we het dan maar dichtschrijven. Dan is ook dat storing lampje uit het zicht.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Mijn Polo laten doen bij Van Vught tuning in Marum. 100pk / 225nm (gemeten op de bank, is inclusief daar). Wordt geen raceauto, maar hij is inderdaad een stuk minder sloom. Pakt onderin ook veel beter op... Zeker geen spijt van!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: DenisPolo en Sal
Lees er regelmatig slechte dingen over mij maakt het niet uit maar zou met mijn eigen auto altijd op safe spelen
Nouja ik had mijn auto ook laten chippen bij tunex, ongeveer 60.000km mee gereden beviel me prima die stage 1.
Daarna ook nog wat collega's en vrienden heen gestuurd maar ze waren allemaal tevreden.
Voor stage 3 of hoger raad ik wel wat anders aan natuurlijk, maar voor stage 1 is tunex gewoon prima prijs kwaliteit.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!