Carterventilatie of olieafscheider polo 6R 1.2tsi?

Hoi, ik heb een paar maanden geleden de auto naar de dealer toe gebracht omdat ik een klein olie lekkage onder bij de carterpan heb.
Ik had samen met de monteur van de dealer gekeken onder de motor en hij zag dat het lek kwam van een pakking bijeen zwarte klep en hij ging deze opnieuw aanbrengen met kit
Op de factuur noemde hij dit de Carterventilatie.
nu na een paar maanden heb ik het lek weer/nog steeds en ben weer terug gegaan naar de dealer, dit keer zeiden ze dat het de olie afscheider was en dus niet onder garantie gerepareerd kan worden omdat het een ander onderdeel is.
Nu dat ik het op het internet op zoek is dit exact hetzelfde onderdeel dat de monteur voorheen de "Carterventilatie" noemde..
ik heb een forum post gevonden met iemand die exact hetzelfde lek heeft en ook foto's er bij, hier is de link (weliswaar een skoda maar het heeft dezelfde motor):
hier ook een foto van mijn motor met het lek.

Wet iemand nu wat de dealer heeft gedaan toen ze de carterventilatie opnieuw hebben gekit als het dit niet zou zijn of heeft de Polo 6r 1.2tsi überhaupt wel een carterventilatie?
 

Bijlagen

  • 20190925_222626.jpg
    20190925_222626.jpg
    933.3 KB · Weergaven: 89
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Dat klepje gaat idd vaak kapot, bij mij ook, bij stilstaan met draaiende motor rook je de olie, klepje kost iets van 20€ dus daar zou ik niet aan lopen kitten...
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Dit had ik voor de reparatie al nagekeken en het was niet kapot, ook hebben ze kit voor een pakking in rekening gebracht.
Hier heb je volgens mij geen kit voor nodig.
Verder waren ze 2 uur bezig en was ik 90 euro kwijt, volgens mij is het vervangen hiervan maar een paar minuten werk.
De beschrijving van het onderdeel dat je noemt is volgens de meeste sites ook een nokkenas ontluchting zie https://m.auto-onderdelen24.nl/metzger/12821738

Ik zal eens met de monteur praten en vragen of hij mij kan laten zien wat hij vervangen heeft
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!