Car-net

EdLiMi

Actief lid
95
75
34
Misschien ben ik teveel een leek op dit gebied, maar hoe maakt de auto (indien deze is uitgerust met Car-Net) verbinding met internet? Ik heb dit nu via de hot-spot van de Iphone gedaan, maar dan ben ik verplicht altijd een mobiele telefoon mee te nemen. Volgens het instructieboekje zit er standaard een e-sim in het multimedia systeem. Indien ik dit vergelijk met de mijn Audi, heeft deze internetverbinding onafhankelijk van de mobile telefoon. De VW dealer geeft helaas weinig duidelijkheid.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Die arme dealers zijn voor hun info afhankelijk van de importeur, die het zelf ook niet weet, is totnutoe mijn ervaring. Nergens gelezen over esim in het multimediasysteem. Maar al zou dat zo zijn, dan zijn er in NL nog geen providers die het ondersteunen. Er schijnt een usb stick te zijn waar je een sim in kan steken. Maar natuurlijk wel een VW stick, want de standaard sticks werken niet, hoewel een bepaalde van Huawei wel schijnt te werken.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Inderdaad kreeg ik bij de importeur ook weinig zinnigs aan informatie. Volgens de importeur kan er alleen verbinding worden gemaakt via de mobile telefoon (hotspot), maar ik zie zojuist dat je bij Volkswagen webshop kun je een connected Car Module à € 249,- aanschaffen. Wordt zelfs voor deze prijs bij de dealer geïnstalleerd (of geactiveerd, want e-sim zit al in het systeem). Dan heb je altijd online verbinding. Of dit dan ook weer de realtime verkeersinfo ondersteund staat er helaas niet bij.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Zo’n connected car module is volgens mij niet bedoeld om je mediasysteem aan internet te koppelen, maar om via de app de status en locatie van je auto te checken, zoals grotere VW’s tegenwoordig hebben.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Houd er rekening mee dat zo'n connecties car module wel kosten aan verbonden zijn. Je moet de provider betalen.

Als ik thuis ben, connect de auto via mijn eigen wifi.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Let op, er worden wat zaken door elkaar gehaald.

Connected Car = Mijn Volkswagen App. Heeft eigen internet verbinding maar staat volledig los van Car-net. Connected Car wordt ingebouwd (kastje met simkaart) door dealer of importeur.

Bij Car-Net dien je zelf een internet verbinding aan te leveren (e-sim bestaat niet, enkel Touareg) via je telefoon (hotspot) of de Volkswagen Wifi Dongel waar je zelf een simkaart in dient te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!