Car-Net vs Connected Car Module

Kelvin B.

Bekend lid
576
161
59
Ik vroeg me af of ik de VW app kan gebruiken bij een Polo met Car-Net. Ik heb namelijk Composition Media incl. App-connect, Car-net en mobiele diensten besteld.

Heb opgezocht wat Car-Net exact inhoud op de VW site. Dit heet nu blijkbaar We-Connect maar de features van Car-Net zouden nog gebruikt kunnen worden.

Volgens de site kun je met Car-Net o.a. verbruiksgegevens in zien, belangrijke data over je auto in zien, auto ontgrendelen (zal afhankelijk van model zijn neem ik aan) en controleren waar deze geparkeerd staat etc., via de app zoals ze zelf aangeven.

Echter als ik specifiek op de VW app zoek, word er gesproken over een Connected Car Module.. is dit dan iets wat standaard is bij Car-Net, of hoe moet ik dit zien? Of zou ik om die app te gebruiken ook nog die aparte module moeten bestellen?

Als dat zo is vraag ik me af wat ik nog wel met Car-Net zou kunnen, of is Carnet dan puur de mogelijkheid gegevens in te zien op de app wanneer je in de auto zit (bluetooth/usb)?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Als je VW connected hebt besteld dan moet er een connect car module worden ingebouwd in je Polo, dat staat ook op de site: https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/mobiele-diensten/mijn-volkswagen-app. Met VW connected kun je realtime zien wat de status is van je auto en waar deze geparkeerd staat en of de deuren worden geopend of de motor wordt gestart krijg je een melding op je mobiel. Maar dan moet dus wel een speciale module worden ingebouwd door je dealer.

Als je Car-net hebt besteld met mobiele diensten ( heet nu idd We-Connect) dan moet je alleen zelf een Wifi verbinding hebben, bv 4G-USB stick of je hotspot van je telefoon. Het is mij niet gelukt om met de app de portieren te ontgrendelen of de claxon of lampen aan te zetten, kennis van mij met een Tiguan kan dit wel met We-connect


Carnet/We connect kun je files realtime zien als deze verbonden is met internet, vrije parkeerplaatsen in de buurt en je navigatie kan online adressen zoeken via Google en nieuws ,sport berichten en het weer. Je kunt ook vanuit je telefoon adressen sturen naar je auto en online ophalen als je je auto online is via een wifi verbinding.

Ik heb een 4g USB stick en gebruik We-Connect voor realtime verkeersinformatie en soms voor parkeerplaatsen in de buurt of via de VW navigatie online adressen te zoeken maar meestal gebruik ik hiervoor toch app-connect, Android auto..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Als je VW connected hebt besteld dan moet er een connect car module worden ingebouwd in je Polo, dat staat ook op de site: https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/mobiele-diensten/mijn-volkswagen-app. Met VW connected kun je realtime zien wat de status is van je auto en waar deze geparkeerd staat en of de deuren worden geopend of de motor wordt gestart krijg je een melding op je mobiel. Maar dan moet dus wel een speciale module worden ingebouwd door je dealer.

Als je Car-net hebt besteld met mobiele diensten ( heet nu idd We-Connect) dan moet je alleen zelf een Wifi verbinding hebben, bv 4G-USB stick of je hotspot van je telefoon. Het is mij niet gelukt om met de app de portieren te ontgrendelen of de claxon of lampen aan te zetten, kennis van mij met een Tiguan kan dit wel met We-connect


Carnet/We connect kun je files realtime zien als deze verbonden is met internet, vrije parkeerplaatsen in de buurt en je navigatie kan online adressen zoeken via Google en nieuws ,sport berichten en het weer. Je kunt ook vanuit je telefoon adressen sturen naar je auto en online ophalen als je je auto online is via een wifi verbinding.

Ik heb een 4g USB stick en gebruik We-Connect voor realtime verkeersinformatie en soms voor parkeerplaatsen in de buurt of via de VW navigatie online adressen te zoeken maar meestal gebruik ik hiervoor toch app-connect, Android auto..

Helder! Als ik het goed begrijp is het enige verschil dat er geen data-abonnement op de auto zit, en ik dus met Car-Net zelf van mijn mobiele 4G gebruik moet maken, maar wel gewoon de VW app kan gebruiken.

Ik wist niet dat je met carnet ook kon navigeren etc. via een app van VW. Tijdens mijn proefrit alleen gebruik gemaakt van app-connect en Android Auto inderdaad.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
VW app, moet je wel een ingebouwde connected module kopen, hierin zit een ingebouwde VW 4g simkaart geldig voor ik dacht 2 / 3 jaar. Daarna moet je wel betalen per jaar dacht ik.

Car-net je eigen hotspot creeren in de auto, + kopen VW mobiele diensten.


Je kunt niet echt navigeren met Car-Net/We connect je kunt alleen via de We connect app adressen naar je auto toesturen en deze online ophalen via je navi systeem.
Of je kunt in de auto via je ingebouwde navigatie online adressen opzoeken. Maar ik begrijp dat jij een composition systeem hebt zonder navigatie, dan kan het dus niet. Je moet een Discover Media hebben deze heeft ingebouwde VW navigatie. Maar je hebt app-connect dan heb je altijd online up-to date navigatie via Android auto idd.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik heb op mijn Golf zowel 'Mijn Volkswagen' als Carnet/We-Connect. Met Mijn volkswagen kan ik een paar dingen zien (status van auto, deuren gesloten, etc.) maar kan ik niet de deuren openen, lampen laten knipperen, etc.
Met We-Connect kan ik dit wél. Verder zitten er in we-connect ook veel meer statussen, kan ik zien exact welke deur open is, welk raam niet gesloten is, etc. Dit gaat bij Mijn Volkswagen niet. Ik verwacht dat het bij de Polo ook het geval zal zijn dat de Mijn Volkswagen integratie een uitgeklede versie is van We-Connect.
Gevolg: Mijn Volkswagen gebruik ik niet, en We-Connect wel.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb op mijn Golf zowel 'Mijn Volkswagen' als Carnet/We-Connect. Met Mijn volkswagen kan ik een paar dingen zien (status van auto, deuren gesloten, etc.) maar kan ik niet de deuren openen, lampen laten knipperen, etc.
Met We-Connect kan ik dit wél. Verder zitten er in we-connect ook veel meer statussen, kan ik zien exact welke deur open is, welk raam niet gesloten is, etc. Dit gaat bij Mijn Volkswagen niet. Ik verwacht dat het bij de Polo ook het geval zal zijn dat de Mijn Volkswagen integratie een uitgeklede versie is van We-Connect.
Gevolg: Mijn Volkswagen gebruik ik niet, en We-Connect wel.
Ja en bij mij is het andersom, ik kan eigenlijk niks met die We connect app voor mijn Polo AW, Mijn VW app kan ik alleen zien op de deuren open of dicht zijn en de handrem er op of niet. Ook storingen etc worden weergegeven. Ik heb idd de WE connect van de Tiguan gezien en je kunt daar idd veel meer mee doen en zien. Wat zou dan het verschil zijn met de Golf en Polo met de We connect app?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Zou dat op de 6C ook werken met opslot en openen etc. als je zo een module laat inbouwen? lijkt me wel lachen Stick Out Tongue
Dat kun je zien op de vw site of het kan, maar in mijn geval kan ik alleen zien of de portieren open en dicht zijn, Ik kan ze niet mee openen of sluiten.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ja en bij mij is het andersom, ik kan eigenlijk niks met die We connect app voor mijn Polo AW, Mijn VW app kan ik alleen zien op de deuren open of dicht zijn en de handrem er op of niet. Ook storingen etc worden weergegeven. Ik heb idd de WE connect van de Tiguan gezien en je kunt daar idd veel meer mee doen en zien. Wat zou dan het verschil zijn met de Golf en Polo met de We connect app?
Ik gok dat het dan gewoon de opties zijn die ze toevoegen aan We-Connect voor het type auto? Wellicht dat met een Passat meer kan dan met een Golf. Best flauw eigenlijk, want ik heb het vermoeden dat het puur software-matige beperkingen zijn.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik gok dat het dan gewoon de opties zijn die ze toevoegen aan We-Connect voor het type auto? Wellicht dat met een Passat meer kan dan met een Golf. Best flauw eigenlijk, want ik heb het vermoeden dat het puur software-matige beperkingen zijn.

In de shop van we-connect in mijn account kan ik alleen kiezen: Guide & Inform Basic

Ik zie wel dit... maar geen idee hoe je kunt aanmelden voor we connect PLUS, je hebt dan meer mogelijkheden..

Hier zie ik de wel optie


https://connect.volkswagen-we.com/nl_NL/discover-car-net/security-and-service.html maar als ik op registeren klik dan kom ik wel in mijn eigen omgeving maar wordt deze niet geregistreerd. Zal denk ik niet werken op de Polo AW..
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik zie het inderdaad. Ik heb zowel Guide & Inform Basic als ook Security & Service Plis geactiveerd staan. Wellicht dat dit dan inderdaad het verschil maakt.
Het is nu niet zo dat ik ergens goed heb kunnen vinden wat in welk pakket zit.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!