CanBus melding onzichtbaar maken

Ja dit ken ik, weet alleen niet of dat afdoende is

Bij mij en een paar anderen waarbij ik het heb gecodeerd, was dit voldoende;)
Let er wel op dat bij sommige bcm versies de naamgeving van de bitjes verkeerd om is.
Op het weergegeven plaatje zijn ze dus ook verkeerd om!

Mijn ervaring is vinkje aan, controle uit ;)
Het enige wat ik van de lampcontrole nog wel wil weten is welke byte en bit de vink hebben van het stadslicht ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
ik vertel al ik weet niet hoe die kastjes er uit zien maar weet wel hoe je dergelijke vermogensweerstanden moet monteren, LEES!!!!!! vlakke koelplaat van voldoende afmeting,(berekend) en koelpasta om de warmte goed af te voeren, maar dan moet je ze niet plaatsen in een warme omgeving van een draaiende motor want dan kan de koelplaat zijn warmte weer niet niet kwijt.

Nou, niet overdrijven. Die dingen zijn 5cm groot en ze worden wel warm, maar ze hebben echt geen last van een draaiende motor in de buurt. Bovendien is het metalen oppervlak (meestal de voorschermen of bumperbalk) ruimschoots groot genoeg om de warmte af te voeren. Dit zijn geen kritische computercomponenten die alleen binnen strakke toleranties in een geconditioneerde omgeving kunnen werken, het zijn domme warmtebronnen.
 
ok, het valt allemaal wel mee dus, ik lees van gloeiendheet, tot potentiele brandhaarden, verder heb ik er geen ervaringen mee en dus er geen oordeel over, ik zou zorgen voor een juiste warmte afvoer. Maar ik ga voor de oplossing zoals omschreven hiervoor ik denk een van de betere oplossingen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Nou, niet overdrijven. Die dingen zijn 5cm groot en ze worden wel warm, maar ze hebben echt geen last van een draaiende motor in de buurt. Bovendien is het metalen oppervlak (meestal de voorschermen of bumperbalk) ruimschoots groot genoeg om de warmte af te voeren.
Veel van die grote oppervlakten aan de binnenkant van de voor- en zijkanten van de Polo zijn van plastic, dus niet geschikt om warmte af te voeren.
 
Ik schijn nogal wat stof te hebben opgewaaid, echter rij ik nu al enige tijd net de xenon bi-h4 van jullie sponsor rond en heb nog steeds geen problemen met de auto, geen rare geluiden, meldingen of wat dan ook.

Het valt me op uit de reacties dat velen die reageren niet de ervaring hebben om xenon in een BM in te bouwen.
Laat me je het ff toelichten, letterlijk gesproken dan,,,,,,,,,,,,

Je moet sowieso de koplampen eruithalen om de lampen te monteren, gaten te maken en de boel aan te sluiten.
Alles vrij simpel denk je, echter nu de vraag waar plaats je dan de vermogensweerstanden?

De ene verteld op een metalen vlak en de ander heeft het over de binnenspaborden, echter doe me eens een lol en ga het eens proberen bij een BM, links geen plaats,,,,,,,,,,,,,,alles plastic om je heen, smelt bij ca 95 graden,,,,,,,,,,,,,de weerstand wordt zeker 150 graden,,,,,,,

Rechter kant zal wellicht gaan als je uit taiwan of china komt met errruuug kleine vingers, dus ook niet afdoende mogelijkheden om deze cupela ovens te installeren met voldoende koeling.

Hoe je het draait of keert het is niet echt aan te bevelen deze in een BM te plaatsen, en niet ivm de motor warmte , maar gewoon omdat er domweg geen veilige plaats voor is. Mijn oplossing is misschien in de ogen van anderen niet optimaal, echter wel de veiligste keuze.
 
@neopolo
Wat probeer je nou te bereiken met je post:confused:
Ik ben even helemaal de draad kwijt, aangezien je zelf in je eerste post noemt dat je 6 potentiële brandhaarden onder je kap hebt...
Eerlijk gezegd lijkt mij dat totaal geen veilige oplossing namelijkStick Out Tongue
Kun je beter gaan voor coderen of helemaal geen xenon :mrgreen:

Afijn, om op het xenon gebied te blijven, coderen is dan een zeer goede oplossing.
Zo heb je geen lampje op je dash, geen weerstanden onder je kap en is het idd zo simpel om een regulier xenonsetje te installeren;)
(moet je het alleen zelf coderen of iemand hebben die het voor je codeerd)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Onder de kap van een BM kun je zat kwijt, achter de spatschermen, in de steunbalken van de spatschermen, de ruimte achter je mistlampen etcetera.
Ook wil ik even het fabeltje uit de wereld helpen dat kunstof smelt bij 95 graden celcius. Er bestaat verschil tussen een thermoharder en een thermoplast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!