CanBus melding onzichtbaar maken

Aangezien het mijn eerste post is, eerst een woord van dank voor dit prachtige forum.

Zo nu naar mijn vraag cq stelling,
Ik ben in het bezit van een polo 1.2 tdi BM.

Zoals iedereen inmiddels weet is deze auto voorzien van een zgn CanBus systeem die je op de hoogte brengt van ellerlei onregelmatigheden zoals een kapot lampje.
Ik heb deze week de auto voorzien van Led en Xenon verlichting Bi H4 van jullie sponsor www.xenonlamp.nl. Overigens zeer kundige mensen daar, voornamelijk mijn dank aan Erno voor info en goede service.

Ik rij nu met 6 potentiele "brandhaarden "onder mijn motorkap teneinde om het diagnose lampje de onzeilen.
Ik ben van mening dat loeihete elementjes niet tuishoren onder de motorkap en ik denk aan het volgende.......

Canbus uitschakelen zou volgens de experts niet garanderen dat het lampje in de tellerbak niet voorgoed verdwijnt, er kan altijd nog een melding komen.
Aangezien ik als meer dan 25 jaar gereden heb in auto's zonder canbus, dus auto's die mij niet vertellen dat er een lampje kapot is, kan ik er mee leven dat mijn polo mij niet meer verteld dat er een lampjes stuk is.

Dus ik zeg, die weerstanden eruit,,,,,, cockpitje los halen en met zwarte kit het diagnose lampje verduisteren zodat hij niet meer te zien is, klaar einde oefening......
Er zou volgens navraag geen situatie kunnen ontstaan waardoor er een motorstoring plaatsvind, dus het enige wat ik niet meer heb, is de lampcontrole en daar kan ik goed mee leven.

Graag zou ik jullie reactie hierop willen weten,

Greetz Arnold
 
can bus is een verbindings methode tussen 2 componenten, dus zeg maar een manier van communicatie.
Om een lampje uit je klok te halen is geen optie, vaak is het geen lampje maar een led wat gesloldeerd zit op de print, je melding storing blijft wel in het systeem.
 
Dat klop exact wat je verteld, echter ik haal het ledje er niet uit, ik blindeer hem zodat ik hem niet meer zie. De storing in het systeem blijft ook zitten, echter deze heeft geen invloed op het functioneren van de auto. Belangrijk voor mij is dat ik die "hete "elementen eruit kan halen. en niet telkens geconfronteerd word met dat idioote lampje in de tellerbak.
 
Zeker is het uit te zetten, echter iedere VAG com specialist zal je vertellen dat, hoewel hij uitgezet is, er geen garantie is dat ie ook uit blijft, dus kan ik beter er voor zorgen dat ik de melding niet meer zie,,,,,,,,
 
ik had dat ook ivm met alles veranderen in led heb gewoon wat extra ledjes geplaatst om de nodige volt te behalen lamp controlle uit
risico loop ik wel dat bij apk wat moeilijk gaan doen maar heb er un voetje in geplaats parralel zo dat ik het extra lampje weg haal
 
Zeker is het uit te zetten, echter iedere VAG com specialist zal je vertellen dat, hoewel hij uitgezet is, er geen garantie is dat ie ook uit blijft, dus kan ik beter er voor zorgen dat ik de melding niet meer zie,,,,,,,,

Ik heb zelf bij het uitzetten van de juiste bitjes nog niet gezien dat het lampje op het dash gaat branden. Echter heb ik wel bij mijn eigen auto dat de melding geregistreerd wordt in de BCM, maar dat komt door mijn BCM versie (variant A).

Dus je kunt het altijd proberen, zijn wel redelijk wat leden met een kabel die je kunnen helpen en als je er zelf een hebt wil ik je ook best wel even de bitjes noemen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste Jan,

Bedankt voor je reactie, zou super zijn om de bitjes en bytes aan te passen, echter dat de melding in de ecu blijft zitten stoort me niet zo, net weer een ritje van ca 100 km achter de rug, geen problemen. Gewoon de makkelijkste oplossing denk ik.
 
Lang leve dat kl**te CanBus,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Can-bus is het netwerk in de auto waarover alle stuurapparaten met elkaar communiceren. Zonder Can-bus zou je auto geen meter rijden. Jij het last van de lampcontrole. Het signaal van je lampcontrole wordt wel via Can-bus verstuurd maar heeft er verder niets mee te maken.

Leveranciers van LED's roepen ook allemaal dat ze "can-bus-leds" verkopen. Die weten dus niet waar ze over praten, maar het klinkt zo lekker populair. Dat er verwarring over is, is dus niet vreemd.

CAN bus - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Aangezien het mijn eerste post is, eerst een woord van dank voor dit prachtige forum.

Ik rij nu met 6 potentiele "brandhaarden "onder mijn motorkap teneinde om het diagnose lampje de onzeilen.
Ik ben van mening dat loeihete elementjes niet tuishoren onder de motorkap en ik denk aan het volgende.......

Greetz Arnold

Ik volg de discussie over de xenonlampen en canbus structuur. Ook ik wil mijn BM best uitrusten met xenonlampen, maar ik merk hoe langer hoe meer de aversie tegen de kunstgrepen om de canbussignalering te omzeilen vanwege de hitte die wordt afgegeven door de bewuste canbuskastjes. Ik moet zeggen ik weet niet hoe die er uit zien, weet alleen dat ze extreem veel warmte afgeven hetgeen ik hier lees op het forum. Ik heb hier op het forum een keer een vermogensweerstand voorbij zien komen en die dienen ervoor om veel vermogen op te nemen dus warmte. De manier van installeren vraagt veel aandacht, zoals een koelplaat met een vlakke montage zijde van een bepaalde berekende afmeting, koelpasta, ev ventilator dus zeg maar rijwind. Maar als je onder de motorkap voelt tijdens het rijden wordt je daar ook niet vrolijk van betreffende een stukje koeling. Dus vraag ik mij af zijn de bewuste canbus kastjes wel op een juiste manier en plaats worden gemonteerd. Het zal best uit getest zijn anders kun je zoiets niet aan de man brengen maar ja toch maar even een balletje opgooien, het is net als met koorts, warm is goed maar te heet is niet goed, durf het nog niet aan om de xenon lampjes te plaatsen gezien het hete commentaar erop , en dat is natuurlijk niet over de werking maar puur montage technisch. ben nu ook weer erg benieuwd naar de reacties.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
En dit wordt allemaal alleen gedaan om een foutmelding te omzeilen of heeft dit meer redenen?
Ik ben best bereid eens te testen bij iemand of dit uitgezet kan worden in de betreffende VAGCOM module. Ik heb een originele kabel.
 
Ik volg de discussie over de xenonlampen en canbus structuur. Ook ik wil mijn BM best uitrusten met xenonlampen, maar ik merk hoe langer hoe meer de aversie tegen de kunstgrepen om de canbussignalering te omzeilen vanwege de hitte die wordt afgegeven door de bewuste canbuskastjes.

"Canbuskastjes" is een erg foute term voor een vermogensweerstand, vooral omdat het canbusnetwerk niets te maken heeft met de lampcontrole die je probeert te neppen.
De vermogensweerstanden doen niets anders dan moedwillig elektrische stroom verbruiken zodat de lampcontrole niet denkt dat er een lamp defect is. De enige manier waarop die elektrische stroom weg te krijgen is, is door er warmte van te maken. Daarom worden die dingen zo heet en mag je ze alleen op een metalen ondergrond monteren (met schroeven/bouten, niet met kit).
 
En dit wordt allemaal alleen gedaan om een foutmelding te omzeilen of heeft dit meer redenen?
Ik ben best bereid eens te testen bij iemand of dit uitgezet kan worden in de betreffende VAGCOM module. Ik heb een originele kabel.

Aan de bijgevoegde foto's zul je genoeg hebben om de juiste bitjes te vinden in de weergegeven bytes. Dit is trouwens in controller 9 en dan de longcoding optie.

Ik ben benieuwd of de nieuwere versies van vcds al meer weergeven dan wat hier genoemd is;)
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1357903620923.jpg
    uploadfromtaptalk1357903620923.jpg
    68.2 KB · Weergaven: 116
  • uploadfromtaptalk1357903657994.jpg
    uploadfromtaptalk1357903657994.jpg
    70.3 KB · Weergaven: 102
  • uploadfromtaptalk1357903700095.jpg
    uploadfromtaptalk1357903700095.jpg
    66.3 KB · Weergaven: 98
VW  6R  1.2TDI 
Bij mij werkt een niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder extra weerstanden in een Bluemotion.
Wilde expres geen Canbus variant hebben, die hebben een hogere piekspanning bij het inschakelen. Hierdoor kan de BCM doorbranden.

Omdat ik de foutcontrole heb uitgeschakeld, had ik ook niet meer de speciale Bluemotion-kabel (met die goudkleurige hittebronnen) nodig.

Het enige probleem dat ik had een paar dagen geleden met mijn Xenon-set van zo'n 3 jaar oud, was dat mijn linker lamp het niet meer deed.
Het inbouwstation waar ik deze door mij aangeleverde set had laten inbouwen heeft voor mij tegen prijs van de lampen er 2 nieuwe ingezet.
Inclusief het uitzoeken of het probleem aan de lamp of aan de balast lag, was hij er best wel lang mee bezig. Het was dus heel schappelijk dat hij dit deed zonder extra kosten, zeker omdat de hardware niet eens bij hem vandaan kwam.
Opvallend was wel dat er uit de nieuwe lampen veel meer licht kwam dan uit die 3 jaar oude.
 
Bij mij werkt een niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder extra weerstanden in een Bluemotion.
Wilde expres geen Canbus variant hebben, die hebben een hogere piekspanning bij het inschakelen. Hierdoor kan de BCM doorbranden.

Omdat ik de foutcontrole heb uitgeschakeld, had ik ook niet meer de speciale Bluemotion-kabel (met die goudkleurige hittebronnen) nodig.

Het enige probleem dat ik had een paar dagen geleden met mijn Xenon-set van zo'n 3 jaar oud, was dat mijn linker lamp het niet meer deed.
Het inbouwstation waar ik deze door mij aangeleverde set had laten inbouwen heeft voor mij tegen prijs van de lampen er 2 nieuwe ingezet.
Inclusief het uitzoeken of het probleem aan de lamp of aan de balast lag, was hij er best wel lang mee bezig. Het was dus heel schappelijk dat hij dit deed zonder extra kosten, zeker omdat de hardware niet eens bij hem vandaan kwam.
Opvallend was wel dat er uit de nieuwe lampen veel meer licht kwam dan uit die 3 jaar oude.

Goede service dus!

En dat kan kloppen, naarmate xenonlampen ouder worden 'faden' (engelse woord, weet het nederlands even niet) ze en worden ze dus minder fel dan nieuwe lampen;)
Eveneens vocht heeft eenzelfde uitwerking op xenonlampen en nog een paar dergelijke factoren (zoals oa 50 watt ballasten, 20% meer licht, 20% kortere levensduur, lagere k-waarde door de 50 watt)
 
VW  6R  1.2TDI 
"Canbuskastjes" is een erg foute term voor een vermogensweerstand, vooral omdat het canbusnetwerk niets te maken heeft met de lampcontrole die je probeert te neppen.
De vermogensweerstanden doen niets anders dan moedwillig elektrische stroom verbruiken zodat de lampcontrole niet denkt dat er een lamp defect is. De enige manier waarop die elektrische stroom weg te krijgen is, is door er warmte van te maken. Daarom worden die dingen zo heet en mag je ze alleen op een metalen ondergrond monteren (met schroeven/bouten, niet met kit).

ik vertel al ik weet niet hoe die kastjes er uit zien maar weet wel hoe je dergelijke vermogensweerstanden moet monteren, LEES!!!!!! vlakke koelplaat van voldoende afmeting,(berekend) en koelpasta om de warmte goed af te voeren, maar dan moet je ze niet plaatsen in een warme omgeving van een draaiende motor want dan kan de koelplaat zijn warmte weer niet niet kwijt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Bij mij werkt een niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder extra weerstanden in een Bluemotion.
Wilde expres geen Canbus variant hebben, die hebben een hogere piekspanning bij het inschakelen. Hierdoor kan de BCM doorbranden.

Omdat ik de foutcontrole heb uitgeschakeld, had ik ook niet meer de speciale Bluemotion-kabel (met die goudkleurige hittebronnen) nodig.

Het enige probleem dat ik had een paar dagen geleden met mijn Xenon-set van zo'n 3 jaar oud, was dat mijn linker lamp het niet meer deed.
Het inbouwstation waar ik deze door mij aangeleverde set had laten inbouwen heeft voor mij tegen prijs van de lampen er 2 nieuwe ingezet.
Inclusief het uitzoeken of het probleem aan de lamp of aan de balast lag, was hij er best wel lang mee bezig. Het was dus heel schappelijk dat hij dit deed zonder extra kosten, zeker omdat de hardware niet eens bij hem vandaan kwam.
Opvallend was wel dat er uit de nieuwe lampen veel meer licht kwam dan uit die 3 jaar oude.

dan is dit toch de oplossing!!!! prima gedaan, zo wil ik het ook, nu nog opzoek naar jou leverancier van de sets cq inbouwstation misschien kun je me een Pb sturen, bedankt Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!