Canbus LED avontuur in Polo 6R

Aangezien ik mijn Polo 6R uit 2010 graag een nog wat luxere uitstraling wil geven, heb ik gekozen om de Xenon LED OEM verlichting en LED kentekenverlichting in te bouwen. Nu ben ik heel gelukkig ermee en heb gekozen om GEEN automatische hoogteregeling te nemen. Daarmee was ik dus een behoorlijk stuk goedkoper uit. Blijkbaar is het voor mijn type Polo zo, dat de statische bochtverlichting uit deze koplampen hiermee dus ook is komen te vervallen. Dat is eigenlijk wel jammer, maar niet echt schokkend.

Verder heb ik bij Xenonlamp.nl een aantal Canbus LED-lampen gekocht die ik uitgetest heb. Ook hier blijkt het nog niet zo simpel te zijn. In mijn mistlichten zitten nu 16 Watt COB H8 ledlampen, echter wel met ieder een weerstand ertussen. Wat een bak licht! Verder heb ik in mijn achterlicht ook werkend de rode 2,5 Watt W5W achterlichten zitten. Hiermee ben ik erg tevreden, daar deze een bescheide lichtsterkte heeft en vergeleken met de standaard lamp heel mooi donkerrood brand i.p.v. meer oranje-rood.

Helaas kan niet alles goed gaan... De 16 Watt COB rode remlichten zijn de verkeerde typen, namelijk BAY15D (twee contactpunten / functies) terwijl dit BA15s (P21w) had moeten zijn. Tevens heb ik sinds vandaag de BAU15s (PY21W) 16 Watt oranje knipperlichten binnen. Na het vervangen leek dit goed te gaan (mooi fel licht!), maar helaas. De boordcomputer accepteerd deze lampen niet door een storing te geven. Zelf dacht ik, dat deze lampen juist gemaakt waren om dit tegen te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het was het proberen waard. Ik probeer zo min mogelijk met weerstanden te prutsen en gebruik te maken van CANBUS LED's... maar blijkbaar gaat dat ook niet altijd goed. Eventueel zou ik de boordcomputer via OBD kunnen aangeven deze foutmelding te negeren, maar eigenlijk voel ik hier niets voor. Had ik andere led's moeten kopen? Wie heeft hier ervaring mee / tips?

Alle verkeerde verlichting gaat binnenkort retour Xenonlamp.nl en zal mijn geld weer terug ontvangen.
 
de BAU15s (PY21W) wit heb ik ook gekocht, dit geven ze aan als knipperlicht maar ik heb ze gebruikt voor drl's ik heb hier geen probleem mee, geen foutmelding of niks.
op aanraden van iemand hier op het forum.
voor de rest kan ik je niet verder helpen helaas:???:
 
Als je via vcds de computer de constatering laat negeren, dan veranderd er in principe weinig.
Je moet dan alleen zelf in de gaten houden of er een lampje stuk is of niet ;)

En ondanks het feit dat leds canbus proof zijn, kan het alsnog opgepikt worden door de computer en een foutmelding geven ;)
ikzelf heb dit vooral met starten, dat mijn drl dan een foutmelding geeft (mits ik de controle hierop aan heb staan).

Qua ervaring met canbus proof ledjes, mijn enige ervaring is dat die krengen heel duur zijn Stick Out Tongue
(of je moet geluk hebben met een inkoop actie hier op het forum:mrgreen:)
Verder, cheap ass reguliere ledjes sneuvelen ook heel erg snel is mijn ervaring.
Ik persoonlijk heb 32 euro neergelegd voor mijn drl ledjes (niet canbus proof overigens) in de hoop dat die wel heel zouden blijven en ondertussen zitten ze er al vrolijk een jaar in zonder problemen (uitgezonderd het omcoderen van de computer).
 
VW  6R  1.2TDI 
Dank je wel Sid en Gewoonjan. De prijzen van de Canbus-leds zijn wel hoog, maar ik neem aan dan goede kwaliteit te hebben. Maar ja, deze werken toch niet altijd of er komen weerstanden of een aanpassing op de boordcomputer aan te pas.

Volgens mij kan ik voor de totale prijs van de LED's het beste kiezen voor de Full-led achterlichten. Ondanks de negatieve geluiden over de Dectane CarDNA lichten, zijn deze erg mooi en zeker goedkoper dan alles te vervangen voor LED (en dan niet blijken te werken...).

Dus ben benieuwd wat jullie opinie hierover is: CarDNA Polo 6R. Ik neem aan Plug-and-Play?
 
dan ben je 620 euro kwijt voor een ander setje achterlichten en vind ze niet echt een update, meer een downdate.
vind ze persoonlijk niet mooi, heb ze al op een witte polo 6r gezien op een meeting en vondt het echt tegenvallen sorry :sad:
daarnaast heb ik er ook al veel slechte dingen over gehoord dat ze snel kapot gaan, dat er vocht inkomt etc..
zou dan het geld aan iets anders besteden ;)
of je zou es moeten verder zoeken naar achterlichten hier is ergens ook al eens een topic over gestart misschien dat je dat effe moet zoeken ik weet wel dat iemand was aant overwegen om deze te gaan halen:
307wao8.jpg
 
De Dectane CarDNA lampen zijn besteld en ga het meemaken hoe de kwaliteit is. Smaken verschillen idd. Ik hou van apart, dus dit is meer wat ik zoek. Andere achterlichten lijken zoveel op de originele, behalve dat ze wat extra leds hebben. Volgens de aanbieder zijn deze lampen heel betrouwbaar. Dan nog heb ik er een jaar garantie op, genoeg tijd om een goed oordeel over de geven. De oude hou ik wel even achter de hand...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!