Buitenspiegel verwarming

Hallo allemaal,
Ik heb een polo 9n3 uit 2008 comfortline
Ik heb geprobeerd om uit te zoeken hoe ik erachter kom of mijn buitenspiegelverwarming het nog doet.
Je zou zeggen hand er tegen aan en dan moet het warm zijn maar dat voel ik niet (dus geen warmte) en bemerkte al langere tijd dat er regen op bleef staan en vanmorgen voor het eerst condens welke best lang bleef staan en uiteindelijk pas door het rijden verminderde.

Voor het slechte koude weer gaat beginnen wil ik dit goed onderzoeken/fixen.
Heeft iemand tips hoe dit te testen? Moet dan de achteruit verwarming ook aan staan of werkt dit los van elkaar?
En dan als hij het niet doet, hoe moet dit gemaakt worden. Heb overigens al naar de zekering gekeken welke heel lijkt...

Alvast dank
 
Dank iichel,
Ik zal de zekering nogmaals checken maar die leek goed.
Schakelaar staat op verwarm stand en kan iig de buitenspiegels bedienen, kan ik er dan vanuit gaan dat hij de verwarm stand ook goed aanstuurt?
 
Zekeringen om te checken: nummer 8 en 11 (beide 5A)
Wat je kunt checken is of er 12V staat op het verwarmings element in de spiegel spiegel
(glas eruit halen, daar zitten 2 kabels aan vast. multimeter erop).

Als beide spiegels niet werken zou ik eerder iets centraals verdenken (BCM, zekering, schakelaar).

De verwarming gaat als volgt:
2 zekeringen
- Zekering 8 naar de BCM (T6x/6)
- zekering 8 via de deur connector pin 14 naar de de schakelaar pin 5
- zekering 8 werkt, want je verstellingen werken voor de spiegel

Signaal van de schakelaar gaat naar de BCM van schakelaar pin 1 naar deur connector pin 17 naar BCM T6x/1

Verwarming van de linker spiegel komt van T6x/2 via deur stekker pin 18 naar spiegel stekker pin 8.
Verwarming van de linker spiegel komt van T6x/4 via deur stekker pin 18 naar spiegel stekker pin 8.

Massas zitten in de deur kabelboom.

Wat je kunt doen om de schakelaar uit te sluiten:
pin 5 verbinden met pin 1.

Je kunt kijken of alle stekkers goed in de BCM zitten. T6x is wit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!