Bromtoon/zwaar diep laag zoemend geluid

Hey hallo,

Even een vraag.
Als ik een tijdje in mijn polo BM heb gereden krijg ik bij ongeveer 1900 toeren een diepe lage bromtoon te horen.
Het is vrij constant en reageert dus op gas geven en is minder als ik onder of boven de 1900 toeren kom.

Het lijkt een soort resonantie of iets, maar kan het niet pijlen. Dacht eerst ook dat het vanaf de achterkant kwam, maar hoor het in de hele auto.

Pak en beet 15 minuten later is het weg en kan ik het niet meer oproepen.

Enig idee? Is het een systeem dat gaat werken? anderen met deze ervaring?
 
Ja dat heb ik zelf 1 keer geroken niet gehoord.
Ik stond op m'n werk net geparkeerd in de parkeergarage en rook een rubberachtige lucht en dat dat moet een extreem hete band zijn.
De geur was bij de linkerachterband het ergst was echt goor.
10 min. later weer even bij de BM wezen ruiken toen was het weg.
Ik had op een engels form gevonden dat het het DPF was die zich aan het opschonen was, pfffff dacht ik toen.

Maar ik las daar ook dat het opschonen alleen bij gebeurde bij een snelheid boven de 70KM p/u
 
ONTevreden, top dat je wat wilt mobiliseren, maar plaatst dan ook alleen je bericht in relevante onderwerpen.
Zoals je dus schreef in het wel relevante onderwerp!

Dit gaat over het regeneren van het dpf, niet over de brandstof pomp.

Dus bij deze zal ik je berichtje leeg halen om verwarring te voorkomen.

Verder zou ik je een tip willen geven: open er een apart topic voor. Dit wekt mijn inziens meer interesse dan hetzelfde bericht telkens overnieuw te plaatsen en evt daarmee voor ergernis te zorgen ipv je doel te bereiken.
 
VW  6R  1.2TDI 
Hey hallo,

Even een vraag.
Als ik een tijdje in mijn polo BM heb gereden krijg ik bij ongeveer 1900 toeren een diepe lage bromtoon te horen.
Het is vrij constant en reageert dus op gas geven en is minder als ik onder of boven de 1900 toeren kom.

Het lijkt een soort resonantie of iets, maar kan het niet pijlen. Dacht eerst ook dat het vanaf de achterkant kwam, maar hoor het in de hele auto.

Pak en beet 15 minuten later is het weg en kan ik het niet meer oproepen.

Enig idee? Is het een systeem dat gaat werken? anderen met deze ervaring?


Ik heb heel vaak precies hetzelfde, en dan 15 minuten later is het inderdaad weg.. Een diep bromgeluid net alsof je uitlaat het chassis raakt ofzo, klinkt precies als een ouwe diesel met een klein gaatje in de uitlaat Stick Out Tongue
 
peterbaarlo heeft gelijk. ik hoor dit regelmatig, maar ik rij dan ook mijn mijn BM 1000 km per week. Het is het regenereren van het roetfilter. Je verbruik gaat ook omhoog met ongeveer 1 liter / 100km en de EGR blijft dicht. Hierdoor loopt de temp op in het uitlaatspruitstuk. Je kunt dit ook ruiken bij je linker achterwiel. Het is er warm en er hangt een rubberlucht. Dit komt door de hoge einddemper temperatuur.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!