Brommend geluid net na starten

Hoi

Ik heb een vraagje....
Mijn auto maakt altijd even een seconde of net wat meer, een geluid (net alsof de uitlaat stuk is) na het starten bij koude motor.
Net alsof er even een klepje open gaat, ergens. Het toerental ligt dan ook net wat hoger (choke??)
Ik heb een 1.2TSI

Hebben anderen dit ook?
 
hoor je dat geluid wanneer de motor op toeren komt als hij aanslaat? Zo ja dan komt mijn 2e vraag: heeft jouw auto al een nieuwe distributieketting gekregen of rijd je rond met de originele? Die zijn namelijk veel te zwak en rekken uit na verloop van tijd waardoor je een akelige rammel krijgt bij koude start, en in zeer zeldzame gevallen vastlopende blokken..

Mijn ketting hield het wel een hele 15.000 km vol, de nieuwe ketting is wat dikker en geen problemen meer gehad

Edit: dit dus, deze is wel heel erg maar wel goed duidelijk:
Distributieketting VW 1.2 TSI 105pk - YouTube
 
Dat is het helemaal!!!!
Ik heb het al best lang, ook al eerder gemeld maar is niet waargenomen toen, moet ik nu bang zijn voor andere schade? (auto is JD getuned binnen de garantie namelijk)
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt en dit keer gaat de auto er s'avonds ervoor al heen.
Bedankt!
 
ik denk niet dat je andere schade hebt, hoop wel dat ze niet gaan zeuren om de tuning, maar dat denk ik niet.. De ketting wordt zelfs preventief vervangen tijdens een onderhoudsbeurt bij mensen met de oude ketting.

Goed dat je meteen een afspraak gemaakt hebt, gaat helemaal goedkomen :cool:
 
Vorige week voor eerste onderhoudsbeurt naar dealer. Had exact hetzelfde geluid bij starten als in youtube filmpje. En je raad het: Ketting vervangen!

Volgens dealer is de omvang van ketting problemen op 1.2TSI groter dan genoemd (AW 1000st?).
Mijn Polo is van juli2011 (MY2012) en heeft nu 27300km op de teller staan.
Vorig jaar is de auto al voor de turbo terugroepactie bij dealer geweest.

Naast dit geluid maakt hij ook en soort rammelend/metaalachtig geluid bij optrekken vanaf 20km in 2e versn. Ook waarneembaar in 3de.
Dit was na de beurt dus niet opgelost (dealer dacht van wel, dat het door ketting kwam).
Volgende week weer terug volgens afspraak, want ik vind het niet gezond klinken. En zometeen is garantie over....

Oja, en NAV was de wegkwijt. GPS antenne is vervangen (kaduk, garantie).

Voor de rest, geen issues en stuurt heerlijk, zeker na de JD tuning ruim een jaar geleden (external box).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!