Brandstofkeuze

Ik vroeg mij eens af wat voor peut jullie in je polo'tje gooien... Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden:

"Speciale" brandstoffen (met pomp die het verkoopt):
- Super plus (Total, Texaco)
- Super MLV (Texaco)
- V-Power (Shell)
- V-Power Diesel (Shell)
- Ultimate ong 98 (BP)
- Ultimate Diesel (BP)
- Excellium Benzine (Total)
- Excellium Diesel (Total)
- Euro XL (Texaco)
- Diesel XL (Texaco)
- Energy Supreme (Esso)

Deze speciale brandstoffen zijn doorgaands zo'n 5 cent per liter duurder...
Wat is jullie ervaringen met deze speciale brandstoffen?
 
Ik tank altijd bij een witte pomp (Amigo, Tinq, Tango, etc.) omdat het gewoon geld scheelt en er twee op mijn woon-werkverkeer route zitten Stick Out Tongue Shell express is hier in leeuwarden doorgaands het goedkoopste maar ik ga er niet voor om rijden.

Bij shell krijg je trouwens geen gewone diesel/benzine meer, alleen nog die "FuelSave", ook bij de shell express is dat zo...

Ik heb dus een tankje met V-Power diesel erin zitten en om een of andere reden lijkt de auto er zuiniger op te rijden... Moet nog een keer tanken voordat ik dat echt kan zeggen ;)
 
ik tank altijd in duitsland en dan meestal gewoon euro 95 of zoals ze het in duitsland noemen de super.
scheelt ongv. 10 cent de liter met nederland :)
 
Ik gooi gewoon euro95 in mijn GTI 1.8 20v Turbo.
Heb er ook een keer euro98 in gedaan bij de BP.
Daar zou ik dus meer mee kunnen rijden.
Nou de tank was zo leeg. Leek wel of het eerder verdampte dan dat het verbrand werd en de motor was erg nerveus.
Dus weer gewoon euro95 erin gedaan.
 
ik kan momenteel niet zeggen of ik zuiniger rijd op v-power of niet... Ik rij nu niet mijn "gebruikelijke" ritten maar een hoop extra ritten.

Enige wat mij is opgevallen is dat ik met 200km heen en 200km terug puur snelwegrijden minder verbruikt heb dan de laatste keer dat ik dat deed, maar dat kan prima komen doordat de auto tussen deze twee momenten een grote beurt heeft gehad...

Wat het nog een factor lastiger maakt is het verbeterde weer Stick Out Tongue Hoe warmer het word, hoe zuiniger mijn auto rijd (tot de airco weer aan gaat Stick Out Tongue)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!