Boxen opgeblazen!

Als de instellingen goed staan lukt het. Ik hed de fading wat meer naar achter staan en het laag aangepast. Ik heb ook maar de standaard opstelling hoor. Rcd310 met de 6 standaard speakers.

@KYC je moet maar eens googlen op DLS Irridium 6.2 dan kom je ze tegen. Papieren conus enzo geluid: ongegeneerd warm en zuiver!
 
KYC zei:
dan merk je pas wat voor el cheapo boxen er in de achterdeuren zitten...

Amen, in de voordeuren trouwens ook.

Mijn eerste speaker begaf het al na een maand, daarna alles omgebouwd naar Hertz 165 en een MTX subwoofert. Klinkt fout, maar als je de sub niet te hard zet dan krijg je een mooie ondersteuning.

Ik stap nog regelmatig in andere Polo's maar dan ben ik toch blij met mijn investering. Neemt niet weg dat geluid voor iedereen een andere waarde heeft.
 
ja vooral Bass ga je merken...de woofers in de deuren dreunen veel lekkerder...de originele spuwde alleen maar beetje pofjes uit leek het net...
ik heb de voordeur speakers en tweeters teruggekregen...maar dan schrik je toch wel even wat het kwaliteitsverschil is...
eenmaal geupgrade wil je niks anders meer!!! daar ben ik het met JeroenMPC mee eens
 
Wat is je budget ?, voor een composet voor de voorkant moet je toch rekenen op minimaal 100 euro wil je iets leuks hebben.
Achteraf kun je dan bijvoorbeeld een 4 kanaals versterker en een leuke sub nemen.
In mijn oude 6N had ik alles van Phonocar, een redelijk onbekend merk maar zeer hoge prijs/kwaliteit.
 
majinbuu zei:
Wat is je budget ?, voor een composet voor de voorkant moet je toch rekenen op minimaal 100 euro wil je iets leuks hebben.
Achteraf kun je dan bijvoorbeeld een 4 kanaals versterker en een leuke sub nemen.
In mijn oude 6N had ik alles van Phonocar, een redelijk onbekend merk maar zeer hoge prijs/kwaliteit.

Ik geef maximaal 200 Euro inclusief inbouw voor een set dat leuk geluid geeft.

Wat kan ik voor deze prijs ongeveer krijgen? Gewoon twee andere boxen of?


PS: ik heb even op internet gekeken en een website gevonden in rotterdam. En ik vroeg ze hoeveel het me gaat kosten om de speakers en de tweeters te vervangen.

Ze zeiden dat alleen inbouwen 200 Euro gaat kosten. Heb maar snel opgehangen.

http://www.jmcarhifi.nl/index.php/contact

Dit is hun website
 
als je alleen speakers wilt vervangen dan is denk ik 200 euro ook nog wel kiele...
want ze moeten de panelen open halen en waarschijnlijk ook je tweeters.

mocht je bijvoorbeeld ook je deuren willen dempen dan gaat dat nog langer duren. car audio inbouwers werken niet voor één prijs ze chargen je meestal per uur...en de meeste waar ik het zie is dat ze 65-85 euro per uur rekenen.

alleen speakers vervangen is misschien 2 uurtjes werk? dus vandaar dat ze zeggen dat het 200 euro alleen inbouw gaat kosten.
 
Ik zou zeggen informeer eens bij caradio, die werken naar mijn weten tegen een aanzienlijk lager uurtarief. Voor €200 moet dit te doen zijn..

- €80,- Compo
- €15,- Adapters
- €5,- Connectors

- €50,- uurtarief (+- 2 uur werk) = €100,-

Je hebt geen versterker dus een compo van €100 of €1000 maakt geen flaus aus Stick Out Tongue

Misschien een beetje :oops:
 
Bedankt voor het meedenken iedereen. Dinsdag gaat mijn auto terug naar de dealer om te checken waarom mijn tweeter zo raar doet.

Mocht dat het enige probleem zijn en dat de rest wel oke is, dan blijft het daarbij. Mochten er meer boxen niet normaal klinken (want door dat gekraak van de tweeter kan ik de rest niet goed checken) dan ga ik zeker bij caradio.nl navraag doen.

THANKS
 
BlackPoloBM zei:
Ik heb vandaag mijn auto naar de dealer gebracht en heb m weer terug.

De dealer zei dat de tweeter niet stuk was, maar dat er wat mis was met de bekabeling. Die hebben ze vervangen en nu gaat mijn geluid weer als een discotheek Stick Out Tongue

Kijk dat scheelt weer ;) toch een lekker geluidje ook al heb je standaard speakers he Big Grin
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
BlackPoloBM zei:
Ik heb vandaag mijn auto naar de dealer gebracht en heb m weer terug.

De dealer zei dat de tweeter niet stuk was, maar dat er wat mis was met de bekabeling. Die hebben ze vervangen en nu gaat mijn geluid weer als een discotheek Stick Out Tongue

Kijk zie je dat gebeurt dus ook vaak genoeg, ben maar blij dat je naar de dealer gegaan bent, voor nix weer de beatjes uit de tweeters en de twooters!!! :cool:
 
Ja inderdaad, gelukkig bestaat deze forum.

Als iets in mijn auto niet doet dan wil ik gelijk diezelfde dag iets doen om het te fixen, maar dat is vaak een onjuiste beslissing. Kan beter even tijd nemen om te kijken wat het beste is om te doen.

Kon zo zijn dat ik nu anders veel geld kwijt was voor niks Stick Out Tongue

Nu is het gratis opgelost.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!