Boxen opgeblazen!

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Hallo leden,

Ik heb nog niet zolang een Polo, maar toch is het mij gelukt op mijn boxen op te blazen.

Ik heb mijn Polo gekocht met een RCD210 met blauwe scherm, en deze heb ik vervangen, omdat ik die echt belachelijk lelijk vind, en ook nog eens dat blauwe kleurtje, met een RCD310 met witte display zodat alles in mijn auto een wat mooiere kleur heeft.

Ik speel muziek graag wat hard af, ik heb m zeg maar nog nooit tot de top gehad, maar wel er dicht tegen aan, ongeveer 80 a 90 procent van de volumeregeling.

In het begin klonk het allemaal prachtig, ik dacht zelfs enig verschil te horen tussen mijn RCD210 en de RCD310.

Totdat het een paar dagen geleden wat achteruit is gegaan. Ik had een vermoeden dat het geluid niet meer zo mooi klinkt, vanuit de onderste twee boxen die in de deuren zitten.

Later kwam ik erachter dat ze iets minder hard kunnen dan voorheen, maar zonder kwaliteitsverlies.

En vandaag kom ik erachter dat de boxje linksboven, dus zeg maar aan dat randje bij de dashboard heel erg krakend klinkt. De drie andere boxen, dus de twee in de deuren en de rechterboven doen het nog.

Alleen nu is muziek luisteren helemaal niet meer leuk meer door dat gekraak van dat boxje linksboven.

Nu is mijn vraag, aangezien ik toch een nieuwe boxje of misschien zelfs een totaal andere geluidsinstallatie erin moet hebben.

Ik kom uit Rotterdam en ik zoek een goede maar ook betaalbare audiosinstallateur en/of verkoper van audioinstallatie om minimaal dat boxje linksboven bij de dashboard te vervangen, en/of als het met de prijs allemaal meevalt, dat ik dan een geheel andere geluidsinstallatie erin ga doen.

Ik ben namelijk niet op de hoogte van de prijzen en merken.

PS: Ik heb een 5 deurs, en in de achterdeuren heb ik wel zeg maar een boxsysteem maar er zitten geen boxen in. Ik weet ook niet of de bedrading er wel in zit of niet, dus mocht de prijs allemaal meevallen wil ik graag die twee boxen extra hebben.

Ik hoor het van jullie.

Of wat ook anders kan is het volgende, als jullie de soorten boxen die ik in mijn Polo heb weten, dan kan ik op internet zoeken naar diezelfde onderdelen en mogelijk goedkoper kan laten inbouwen.
 
Waarom vervang je deze niet zelf..? moet niet moeilijk zijn en een speaker bestellen ofzo heb je toch ook zo gedaan... Vaak als je een 5 deurs hebt kan je door het rooster kijken of er een connector zit...kan je die niet zien moet je er vanuit gaan dat je ook nieuwe kabels moet leggen..
overigens allemaal goed zelf te doen..
Bij de dealer is makkelijk na te vragen welke speakers je erin hebt zitten welk formaat het is en hoe de ophanging is en diepte van het portier (Zeer belangrijk mocht je andere speakers erin willen...)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
RJPolo zei:
Waarom vervang je deze niet zelf..? moet niet moeilijk zijn en een speaker bestellen ofzo heb je toch ook zo gedaan... Vaak als je een 5 deurs hebt kan je door het rooster kijken of er een connector zit...kan je die niet zien moet je er vanuit gaan dat je ook nieuwe kabels moet leggen..
overigens allemaal goed zelf te doen..
Bij de dealer is makkelijk na te vragen welke speakers je erin hebt zitten welk formaat het is en hoe de ophanging is en diepte van het portier (Zeer belangrijk mocht je andere speakers erin willen...)

Je moet weten dat ik hier nul komma nul verstand van heb en niet eens weet waar ik naar moet kijken als ik door het gaas heen kijk. En zelf inbouwen ben ik ook een nul komma nul.
Ik ben meer het bureau type die niets kan met een schroevedraaier helaas :(
 
BlackPoloBM zei:
RJPolo zei:
Waarom vervang je deze niet zelf..? moet niet moeilijk zijn en een speaker bestellen ofzo heb je toch ook zo gedaan... Vaak als je een 5 deurs hebt kan je door het rooster kijken of er een connector zit...kan je die niet zien moet je er vanuit gaan dat je ook nieuwe kabels moet leggen..
overigens allemaal goed zelf te doen..
Bij de dealer is makkelijk na te vragen welke speakers je erin hebt zitten welk formaat het is en hoe de ophanging is en diepte van het portier (Zeer belangrijk mocht je andere speakers erin willen...)

Je moet weten dat ik hier nul komma nul verstand van heb en niet eens weet waar ik naar moet kijken als ik door het gaas heen kijk. En zelf inbouwen ben ik ook een nul komma nul.
Ik ben meer het bureau type die niets kan met een schroevedraaier helaas :(

Lol zit zelf ook op me werk achter het bureau hoor ;) maar kan wel met me schroevendraaier klussen maar ach ieder zijn ding er is vast iemand die wil helpen misschien iets om dat met meerdere te doen.. je bent er wel even mee bezig kabel voor achter speakers leggen.. lijkt me wel erg duur als je dat door een bedrijf laat doen...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
RJPolo zei:
BlackPoloBM zei:
RJPolo zei:
Waarom vervang je deze niet zelf..? moet niet moeilijk zijn en een speaker bestellen ofzo heb je toch ook zo gedaan... Vaak als je een 5 deurs hebt kan je door het rooster kijken of er een connector zit...kan je die niet zien moet je er vanuit gaan dat je ook nieuwe kabels moet leggen..
overigens allemaal goed zelf te doen..
Bij de dealer is makkelijk na te vragen welke speakers je erin hebt zitten welk formaat het is en hoe de ophanging is en diepte van het portier (Zeer belangrijk mocht je andere speakers erin willen...)

Je moet weten dat ik hier nul komma nul verstand van heb en niet eens weet waar ik naar moet kijken als ik door het gaas heen kijk. En zelf inbouwen ben ik ook een nul komma nul.
Ik ben meer het bureau type die niets kan met een schroevedraaier helaas :(

Lol zit zelf ook op me werk achter het bureau hoor ;) maar kan wel met me schroevendraaier klussen maar ach ieder zijn ding er is vast iemand die wil helpen misschien iets om dat met meerdere te doen.. je bent er wel even mee bezig kabel voor achter speakers leggen.. lijkt me wel erg duur als je dat door een bedrijf laat doen...


Haha, dat kabeltje leggen om mijn achterspeakers te doen is niet mijn prioriteit nu.

Het belangrijkste is dat ik mijn box bij mijn dashboard vervang die nu zo ontzettend kraakt. De rest is gewoon een luxe die ik er graag in wil hebben als het mogelijk is.
 
Op de Gadering (Hoogvliet) zit een bedrijfje die dit goedkoop doet. Ben ff de naam kwijt, heeft mijn vriendin het ook laten doen. Toen 130 euro betaald voor het inbouwen van de versterker, sub en aansluiten kabels. Ik had de kabels zelf al gelegd en doorgetrokken, naar de accu. Hij heeft wel nog een zekering ertussen gezet (kostte 7.50 en volgens mij compleet nutteloos maar goed). Vriendin heeft een Lupo uit 2001 en het was ongeveer 2 uur werk.
 
Ik zou daarvoor een originele speaker bestellen bij de vw dealer en dat ze een tekening uitdraaien hoe je het paneel eraf krijgt.. vaak gewoon klik-systeem..
Box zit waarschijnlijk ook geklikt op het paneel zelf die eraf halen en nieuwe monteren en paneel terug klikken lijkt me... maar moet zeggen hebt het nog nooit gedaan bij de nieuwe misschien iemand anders hier??
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
eAziness zei:
Op de Gadering (Hoogvliet) zit een bedrijfje die dit goedkoop doet. Ben ff de naam kwijt, heeft mijn vriendin het ook laten doen. Toen 130 euro betaald voor het inbouwen van de versterker, sub en aansluiten kabels. Ik had de kabels zelf al gelegd en doorgetrokken, naar de accu. Hij heeft wel nog een zekering ertussen gezet (kostte 7.50 en volgens mij compleet nutteloos maar goed). Vriendin heeft een Lupo uit 2001 en het was ongeveer 2 uur werk.

Ik vind het vrij veel geld 130 euro... :shock:
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Valt wel mee hoor. Ik had alleen de kabels zelf getrokken, Lupo is vrij klein en het halve dashboard moest eruit om die kabel goed te trekken. Hij heeft ook de bevestiging van de versterker etc allemaal netjes geboord en vastgeschroefd. Het is natuurlijk relatief of je het duur of goedkoop vindt, ik vond het wel meevallen. :)

Zit er inmiddels 4 jaar op en werkt nog altijd prima.
 
Ik lees niet of je nog fabrieksgarantie hebt?!

Bij mij was de middentoner linksvoor opgerookt en is gewoon in de garantie vernieuwd en kreeg als reactie dat het wel vaker gebeurde.

Nu vind ik het wel raar dat je een tweeter opblaast. Normaal krijg je die niet snel in de vervorming omdat het een hoge frequentie is.

Heb ff voor je in Etka gekeken en een nieuwe tweeter inclusief A-stijlbekleding kost 32,- inclusief btw
 
RJPolo zei:
SilencerNL zei:
Maar luister jij serieus op 80 tot 90% van het volume? Ik vind standje 14 al hard (ongeveer 50% bij de RNS310)...

Begin je op de vroege middag al over standjes te praten ;) :lol: haha...
Maar volume zo ver zette.. doe ik toch niet haha

ik vind 14 ook erg hard al :|

ik heb nu geluidsinstallatie, versterker, sub, composet voor...maar ik word al doof bij standje 12...dus als je echt een bass song hebt dan ga je echt knallen op standje 16 :roll:

nu is het wel zo dat als je de voorste compo set hoort...deze in vergelijking met de achterdeurspeakers SUPERIEUR is...er komt haast geen geluid uit de achterste speakers :? dan merk je pas wat voor el cheapo boxen er in de achterdeuren zitten...
 
BlackPoloBM zei:
Bedankt iedereen. Ik zal er naar kijken.

Ik heb fabrieksgarantie. Ik zal het eens aan de dealer voorleggen.

Dan naar de dealer om het te laten fixen! Nogmaals een tweater krijg je echt niet zomaar kapot het kan ook nog gaan om een losse pool of what ever. Lage toners speel je kapot vanwege de vervorming die veel sneller optreedt.
 
Nu is het wel zo dat als je de voorste compo set hoort...deze in vergelijking met de achterdeurspeakers SUPERIEUR is...er komt haast geen geluid uit de achterste speakers :? dan merk je pas wat voor el cheapo boxen er in de achterdeuren zitten...[/quote]

@KYC Heel eerlijk gezegd is heel de speakerset van geen bijzonde kwaliteit. Doordat de tweaters voor gericht en scherpe hoge tonen geven lijkt de composet beter dan de coaxiaal speakers. Dit omdat in één speaker de hoge/midden en lage tonen moeten komen terwijl een speaker maar goed is in één toonhoogte(frequentie).

Ook scheelt het dat de achterspeaker laag gemonteerd zit en daardoor hoge tonen "vervliegen". Een sub-speaker puur voor laag kan je achter in de kofferbak gooien de basklap komt overal door heen. Hoge toon frequenties moeten direct je oor in anders zijn ze vervlogen :roll:

Nu moet ik zeggen dat ik de kwaliteit acceptabel vind hoor en voor het beste geluid mijn voor speakers iets minder fade dan achter om een meer harmonieus geluid te hebben en ja ik speel ook wel eens op 90% bij fijn beetjes!!

Ik heb zelf (toen ik nog jong was :( ) altijd audio in de auto gehad van DLS. Zweedse topklasse en had een composetje van 800,- euries?!?! Maar ook hier moet de tweeter echt op gezichtshoogte gemonteerd zijn!
 
Ik heb een afspraak bij de dealer staan op aanstaande dinsdag.

Ik hoop dat ze dit onder de garantie fixen, want zelfs bij zacht muziek, heeeel zacht muziek hoor je het kraken.

Nu rijd ik liever zonder radio :(


De eerste keer dat dit ging kraken dacht ik dat ik tijdens het rijden iets heb geraakt. Ik schrok me dood en toen ik stilstond keek ik aan de voorkant of ik schade had, maar later begon het vaker te kraken/schuren en kwam ik erachter dat het de tweeter was.
 
ik heb dat MTX Composet van MennoH overgenomen
ik heb een JBL GTO5355 erop aangesloten en nog een klein subwoofertje

in principe mis ik dat achter geluid niet zo...maar het maakt het wel af...je krijgt dan meer een volledige sound feeling
maar zo te horen ben je wel redelijk diehard met speakers :| 800 euro...damn word je niet doof op 90% man !! :shock: ik kan niet eens 40-50% zetten en ik word al stokdoof ervan haha
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!