Bougies vervangen 6C1 - CUSA

Delex

Actief lid
Dag allen,

Sorry dat ik jullie overspoel met velen vragen, maar ik check het liever dubbel voordat ik de ANWB weer heb staan....

Het is mooi weer en ik wilde gaan beginnen met het vervangen van de bougies. Nu heb ik vrij uitgebreid ingelezen, handleidingen gelezen en rondgespeurd, maar volgens mij lees ik teveel over iets heen:

Ik heb van de volgende bougies 2 stuks besteld: https://www.winparts.nl/motordelen-...-20676/gloeibougie/p690524.html#specificaties

Nu zie ik echter op de foto 3 kabels lopen. WinParts/Autodoc zegt dat er 2 benodigd zijn, maar klopt dat?

Ze zijn in de uitvoering sleutelwijdte 10. Betekend dat dat ik een dop 10 nodig heb? of volstaat de reguliere bougiesleutel 16 mm?

Ik heb gelezen dat wat keramisch vet op de metalen delen kan worden geplaatst dus dat heb ik meebesteld. Nu raadt de ene aan wel op de schroefdraad en de ander niet. Wat zegt het hoge raadschap van MyPolo?

Een momentsleutel heb ik gelukkig wel. Voor deze bougies geldt aanhaal moment 10 tot 15 nm. Echter lees ik wel dat het hand vastdraaien en dan een kwart naadraaien met de momentsleutel voldoende is?

En voor het schoonmaken van de gaten. Hoe kom je daar in godsnaam lekker bij met een borsteltje of iets? Ik heb een aantal flesjes spuitlucht gekocht om de gaten schoont te spuiten na verwijderen om vervuiling te voorkomen. Maar ik zag dat rondom de gaten het best wel vies was. Iemand tips?

En als laatst but not least: ik ben al gestart met een aantal dagen de gaten wat in te spuiten met kruipolie om zo te voorkomen dat hopelijk de bougie afbreekt. Hopen op succes.

Nogmaals excuus, ik heb echt mijn best gedaan om te speuren naar informatie via handleidingen AutoDoc, Reddit, het forum zelf, etc.

Volkswagen  Polo 6C1 
je moet vooral vooraf een gebedje doen dat ze niet afbreken. vastdraaien tot je iets weerstand voelt en dan de momentsleutel erop, diepe dop 10mm. keramisch vet is een prima idee. schoonmaken zou ik lekker laten zitten. als je het wel doet, iets van een messing borstel pakken.

je moet vooral vooraf een gebedje doen dat ze niet afbreken. vastdraaien tot je iets weerstand voelt en dan de momentsleutel erop, diepe dop 10mm. keramisch vet is een prima idee. schoonmaken zou ik lekker laten zitten. als je het wel doet, iets van een messing borstel pakken.
Ik was er al bang voor haha....

Ik heb deze dop erbij genomen:
1752011637709.webp

In ieder geval dank Iichel!

Volkswagen  Polo 6C1 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!