Boost controller?

Hallo allen,

Ik zal mij eerst even voorstellen!
Mijn naam is Dennis en ik ben trotse eigenaar van een Volkswagen polo 6R 1.2TSI (Inmiddels gechipt naar 140pk)

Ik zag zojuist op het internet dat er iets bestaat als boost controller/bleed valve.
Wat ik heb gelezen is dat je hierdoor meer boost kan geven aan je turbo waardoor je meer pk etc krijgt als de turbo in werking is.

Ik zou hier graag meer over willen weten en hoe ik zoiets installeer op mijn auto :)

Alvast bedankt!

Groet,

Dennis
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140PK 
Hallo allen,

Ik zal mij eerst even voorstellen!
Mijn naam is Dennis en ik ben trotse eigenaar van een Volkswagen polo 6R 1.2TSI (Inmiddels gechipt naar 140pk)

Ik zag zojuist op het internet dat er iets bestaat als boost controller/bleed valve.
Wat ik heb gelezen is dat je hierdoor meer boost kan geven aan je turbo waardoor je meer pk etc krijgt als de turbo in werking is.

Ik zou hier graag meer over willen weten en hoe ik zoiets installeer op mijn auto :)

Alvast bedankt!

Groet,

Dennis

Als eerste welkom op MyPolo.nl. Wat betreft de boost controller/bleed valve, meer "boost" = meer zuurstof. Alleen dat doet helemaal niets. Om dan ook meer vermogen te krijgen moet er ook meer brandstof worden ingespoten. Alleen de boost controller/bleed valve plaatsen gaat je dus geen voordeel bieden.
 
Ik zou dit voorleggen aan je chipper, mits het een gerenommeerde tuner is. Met een bleed valve sta je toe dat een turbo over zn ingebouwde begrenzer gaat (wastegate). Het is dus niet een of ander wonderapparaat waar je veilig je vermogen mee kunt opschroeven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Breek me de bek niet open... Op het grote boze internet is zoveel te lezen over 'tuning'... :mrgreen: maar nee, bied voor jou geen voordelen met een 1.2 TSI. Boostcontrollers worden vaak op auto's gebruikt met zelfbouw motoren die flink getuned zijn.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!