bonken voorophanging

hallo,

ik heb sinds ik met verlagingsveren mijn auto verlaagd heb als ik over klinkerwegen rij gebonk.
heb mijn schokdempers vervangen, die waren ook echt op.
hoopte dat het probleem weg zou zijn maar helaas nog steeds gebonk.
tijdens het vervangen merkte ik dat de veren amper op spanning stonden.
ook dat de 2e ring duidelijk ingesleten was net als de 3e ring op de zelfde plek.
zouden de veren gewoon lam zijn waardoor die op elkaar komen en dat het geluid is?
als ik logisch nadenk, 'dempen' veren beter als ze onder spanning staan lijkt mij.
rubbers en stabilisatiestangen zijn allemaal nog goed.

mvg,

lennert vd kort
 
uhm ik heb ze overgenomen van soedje.
zouden eibach veren moeten zijn 'een paar cm verlaging'
het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat het onderstel van een diesel anders is dan van een benzine.
ik dacht alleen dat dat diesel veren stugger zouden zijn waardoor de auto iets hoger zou zijn dan die van soedje.
 
@roy78:

die zijn nog goed, tenminste voor zover ik kan voelen zijn die nog goed.
ik denk alleen doordat die veer te ver inveert het toch de koppelstangen zijn.
ik heb begrepen dat met verlaging verder van 40 mm de koppelstangen ook veranderd moeten worden.
daar de ophanging nu naar mijn mening extreem kan inveren zou dat het geluid wel eens kunnen zijn.(is enkel een aanname hoor, aangezien alles er gewoon goed uitziet)
zal van de week wel ''even'' de orginele veren eronder plaatsen en kijken of dan het probleem opgelost is
 
in de 6n tijd zouden ze gelijk zeggen toplager niet goed gemonteerd of versleten.
maar als jij t zelf ff wisseld zal je daar vast wel naar gekeken hebben.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
kleine update:
zag vanmiddag een aflevering van wheeler dealers en die had bij de voorophanging een geluid tijdens het veren.
rubbers van de stabilisatie stang.
Dus ik vanavond Mypolo even op de brug gezet.
en verrek het rubber houdt niks meer vast.
dus zal morgen even langs de dealer rijden(hopen dat ze ze op voorraad hebben).
en zal als ik er aan denk tijdens het vervangen fotos maken voor een eventuele howto.
hopen dat dit het is!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!