Bochtenverlichting

Module "09 - Cent. Elect." / byte 12 / bit 6: Turn/Cornering Lights installed/active. Deze staat in mijn Polo - die heeft af-fabriek bochtenverlichting - op 1.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Het is gelukt!!
wat hebben we ingesteld op de polo bluemotion (2011)

- bochtenverlichting
- Coming home
- Alarm beep bij het openen/vergrendelen van de portieren (auto heeft geen alarm)
- Autolock,unlock
- gordelpiep uit

Is het ook mogelijk om de dagrijlampen aan te laten bij overschakel naar stadslicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En werkt het in de praktijk?

Volgens mij is coming home met de ab, niet in te schakelen zonder een hardwarde aanpassing.
of je met trekken aan je grootlicht hendel bij het uitstappen?

En Alarm beep bij openen/vergrendelen? zonder alarm?
Je zou denken dat die toon afkomstig is van je sirene, die er niet zit?
 
klopt, dagrijverlichting mag alleen branden i.c.m. je kentekenverlichting.

Ik heb overigens polo's zien rijden met de stadsverlichting i.c.m. mistlampen aan
(ziet er leuk uit maar ook dit mag wettelijk gezien niet, al is er volgens mij weinig controle op)
 
Ik heb overigens polo's zien rijden met de stadsverlichting i.c.m. mistlampen aan
(ziet er leuk uit maar ook dit mag wettelijk gezien niet, al is er volgens mij weinig controle op)

Heel erg officieel mag het inderdaad niet, maar het wordt gedoogd zolang je alleen die combinatie zonder je eigenlijke dimlicht voert;) dan gebruik je dus je mistlampen als dimlicht vervangers en daarom wordt het gedoogd.
Zelf vind ik het ook niet prettig als de mistlampen te pas en te onpas worden gebruikt (muv bichtenverlichting), al heb ik er noodgedwongen wel een keer gebruik van moeten maken:lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb overigens polo's zien rijden met de stadsverlichting i.c.m. mistlampen aan
(ziet er leuk uit maar ook dit mag wettelijk gezien niet, al is er volgens mij weinig controle op)
Ja, maar dat is als je gewoon je verlichting aanzet en dan de mistlampen erbij. Dat mag wel, maar alleen bij zeer dichte mist. Dus vaak rijden met deze combinatie doe je niet. Met mistlampen rijden in de mist is trouwens wel mooi, de mist wordt dan van onderen verlicht wat er best sjiek uit ziet :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ja, maar dat is als je gewoon je verlichting aanzet en dan de mistlampen erbij. Dat mag wel, maar alleen bij zeer dichte mist.
Da's niet helemaal waar: de mistlampen voor mag je aan hebben indien mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmert. Indien de weers- of tijdsomstandigheden niet aan bovengenoemde punten voldoen is mistlicht dus niet toegestaan. Ook niet als vervanger voor dimlicht. (bron)

Edit: er is sprake van ernstige belemmering indien het zichter minder is dan 200m.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Jullie uitspraken zijn geheel correct! En het wordt idd gedoogt. Zelf ben ik wel bestuurder die overdag als het verantwoord is rijd met mistlampen i.c.m stadslicht dit om de simpele reden omdat ik het er gewoon mooier uit vind zien als alleen drl. Tja noodgedwongen gebruik ik de mistlampen vanwege het feit dat drl uitschakeld bij stads/dimlicht omdat wettelijk verplicht is. Ik kan mij heugen dat ik ooit eens gehoord / gelezen heb dat via vagcom dit aan te passen is zodat drl wel aan blijft bij stads/dimlicht iemand die hier meer van weet?

Trouwens hier mijn filmpje van beeps bij locking/unlocking
Horn beeps when locking/unlocking VW Polo 6 R - YouTube
 
Nou we hadden eerst vcds 11.8 en deze gaf toch wat probleempjes die we niet vertrouwende.
dus daarom over geschakeld naar 11.3 en hier werkt alles in 1 keer goed! dat is het enige wat we veranderd hadden.

Toch! Da's mooi. Wat heb je nu anders gedaan dan eerst?


Volgens mij niet. Dat mag wettelijk ook niet: DRL mag alleen branden als er geen andere verlichting brandt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!