BM hakkelt bij gas geven / gas los

Sinds een paar maanden valt het mij op dat als ik gas los laat, dit niet geleidelijk verwerkt word en dit schokkend gaat. Ook schommelt het het toerental hierbij.
Ook bij gasgeven pakt ie niet vloeiend op en schokt ie ook een keer. Uiteraard hier mee bij de dealer geweest. Hier hetzelfde antwoord als met de fluitende brandstofpomp: hoort bij de auto... Erg raar. Persoonlijk had ik andere verwachtingen van een nieuwe auto en had na bet een jaar dit soort dingen niet vewacht. Zijn er meer die dit hebben?

Groeten Jeroen
 
Eveneens ook tegen gekomen bij die van mij, maar dat gebeurt alleen als ik het gaspedaal omhoog laat knallen, dus mn voet er abrupt afhaal.
Als ik t wat meer met de pedalen 'speel' is er niks aan de hand bij mij ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
het schokken is ook op hoge toeren. met file rijden word je er echt gek van.

nu je het zegt... :roll:
dat herken ik inderdaad!
ik stoorde er mij inderdaad ook aan, maar nadat ik 't gas los liet drukte ik altijd meteen de koppeling in zodat de auto niet ging 'bokken'.
Misschien dat een software update iets kan verhelpen?
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmm, ja dat herken ik ook wel wat. Is onderin bij file rijden en de eerste versnelling idd wat moeilijk doseren. Het is eigenlijk of wegrijden of gas weg iets er tussen is dan niet mogelijk. Maar verder heb ik dat niet hoor..
 
klopt - nu je het zo zegt, filerijden is echt vervelend. Dat stotteren in de eerste versnelling heb ik ook wel. Heb eerder het gevoel trouwens, dat dat aan de koppeling ligt, dan aan de motor.
 
is denk ik gewoon iets van kleinere motoren inderdaad. Grotere motoren hebben wat meer massa in beweging en dat zorgt ervoor dat de auto minder schokt in zijn 1 (meer massa bevat meer energie en zal dus langer een constante snelheid willen aanhouden)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!