Blow off valve, dumpvalve 1.2 tsi 90pk

Bestellen moet je even op internet zoeken. Er zijn er zat te vinden. Gewoon veel revieuws lezen!

Monteren kun je evt bij je plaatselijke garage laten doen. Ik begin er niet aan :)
 
Anders kun je evt een universeel systeem proberen ala green storm?
Lijkt me een beetje dezelfde opzet als een itg, maar dan met meerdere maten qua slangen enz en daardoor ook goedkoper en niet voertuig specifiek ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Heeft een BOV überhaupt invloed op de "turbo drop"?
Ik heb een 105pk 1.2tsi handgeschakeld. en als ik iets doortrap en wil gaan schakelen dan zakt het toerental als een malle...
Kan een BOV ervoor zorgen dat dit minder wordt?
Ik heb ergens gelezen dat de druk die opgebouwd wordt bij schakelen niet snel genoeg weg kan waardoor schakelen in mijn beleving "stroef" gaat.

goed gezegd:
"With a blow off valve, when you let off of the gas the air pressure left in your intake piping is relieved as the blow off valve opens up. This allows your turbo to continue spinning in the proper direction, preventing damage to the turbo and allowing for a faster return to positive air pressure in the intake piping."

Klopt dit?
Uiteindelijk wil ik proberen de "turbo lag" te verminderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!