Blow Off Valve (BOV)

Ik heb vernomen dat het verschil tussen de duurdere en goedkopere BOV niet zoveel uitmaakt. Met de duurdere kan je de druk regelen. De ander (goedkopere) niet. Nu is het zo dat bijna iedereen hem toch helemaal openzet en verder nooit meer afsteld. Dan heb je eigenlijk genoeg aan die goedkopere :geek:

Hoe denken jullie hierover?
 
Heb eindelijk gebeld met Biesheuvel autosport. Als je puur voor het afblaasgeluid wilt gaan, dan moet je voor de goedkope adapter gaan. Wil je echt motorische verbeteringen hebben, dan moet je voor de 2de gaan.

Mijn keuze gaat dus lekker naar de adapter. Kost ongeveer 70 euro bij Biesheuvel!

@Alessandro, wat jij zei konden ze zich niet in vinden. Of het is onwetendheid of miscommunicatie dus...
 
Interessant filmpje over wat een BOV precies doet en wat het vooral ook niet doet:

[youtube:208bsozx]Z_fG_b65WiU[/youtube:208bsozx]

Samengevat: het levert géén extra pk's op, het kan beter zijn als het standaard BOV qua constructie niet berekend is op de toegepaste motortuning, het kan beter zijn indien het oude standaard BOV versleten is en lekt, en een recirculation valve voegt niets toe aan wat een BOV al doet.

Twijfel zelf ook een beetje, zou een subtiel whoosh geluidje wel leuk vinden maar ben bang dat het al snel Fast & Furious ordinair gaat klinken. Vond er hier eentje voor de 1.2 TSI voor 99 euro.
 
Het levert ook vrij weinig op. Bij de handgeschakelde TSI's wordt het geluid echt belachelijk. Alsof je een cola fles opent. Ik lach me elke keer weer kapot als ik me maat hoor aan komen rijden met zijn scirocco. De DSG versies hoor je het verschil niet bijzonder omdat deze tijdens het schakelen hun gasklep open houden en er weinig drukopbouw is.
 
Het levert ook vrij weinig op. Bij de handgeschakelde TSI's wordt het geluid echt belachelijk. Alsof je een cola fles opent. De DSG versies hoor je het verschil niet bijzonder omdat deze tijdens het schakelen hun gasklep open houden en er weinig drukopbouw is.
 
Het levert ook vrij weinig op. Bij de handgeschakelde TSI's wordt het geluid echt belachelijk. Alsof je een cola fles opent. De DSG versies hoor je het verschil niet bijzonder omdat deze tijdens het schakelen hun gasklep open houden en er weinig drukopbouw is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!