Binnenverlichting meningen gevraagd

Leden,

Ik had graag jullie meningen gehoord omtrent het volgende. In de Polo 6R/6C is de binnenverlichting, net als alle andere auto's, altijd standaard uitgerust met halogeen verlichting. Persoonlijk vind ik dit dus saai en oudbollig uitzien. Hierop heb ik dus gekozen om witte LED's te plaatsen. Dit ziet naar mijn mening al een stuk beter uit.

Echter, nu komt het.. Ik zie door het werk geregeld trekker-oplegger combinaties (vrachtwagens) en bij sommige wagens waar ik werk, rode binnenverlichting (zie foto 1). Dit zijn altijd maar een paar lampjes die niet op volle sterkte branden, meen ik.
Na wat zoeken kwam ik LED strips tegen op eBay, deze zou ik dan eventueel willen plaatsen tussen de smalle openingen in de verlichtingsunits (zie foto's 2 & 3).

Foto 1:


Foto 2:


Foto 3:


- Als iemand trouwens een foto of filmpje heeft waarbij je de volledige lichtsterkte ziet, dan zie ik het graag! -

Voor wil ik dit eventueel doen, alleen twijfel ik nog over achter. Idemdito met dat ik bijvoorbeeld niet twee lampjes van de leesverlichting, met rode LEDs uitrust i.p.v. wit.
In hoe verre zou dit mogelijk zijn om te maken? Heb wel enkele voorkeuren over hoe het moet werken:
1. Niet op 100% sterkte branden.
2. ENKEL aangaan zodra het donker wordt i.e. dimlicht aangaat.
3. Het licht moet dimmen zodra de binnenverlichting aan gaat.
4. Eventueel zelf de sterkte nog aan te passen.

Bij de LED strips in bovenstaande link van eBay, is te zien dat ze deze ook bij de deuren gebruiken. Op de plaats waar je arm rust. Hier heb ik ook weer enkele voorkeuren bij hoe het moet werken:
1. Niet op 100% sterkte branden.
2. ENKEL aangaan zodra het donker wordt i.e. dimlicht aangaat.

Alleen zit ik met het volgende probleem, een familielid heeft ook een LED strip in zijn camper geplaatst. Alleen blijven bij hem de LEDs constant branden, resultaat dat hij geregeld de accu moet opladen. Dit wil ik dus ook graag voorkomen! Zoals ik hierboven al beschreef met enkel aangaan zodra het dimlicht aangaat.

Als dit allemaal mogelijk is om te laten maken, waar zou ik dit het beste kunnen laten doen? Ook i.v.m. de garantie van de wagen en eventuele beschadigingen die kunnen ontstaan. Was zelf al aan het denken om het door de dealer* zelf te laten doen.

*Heb dit vandaag nagevraagd bij de dealer, reactie was kort en eigenlijk wat ik verwacht had. Hun doen dit niet want volgens hun zou de elektronica dan op hol slaan o.i.d.

Als laatste had ik nog de mening van jullie gevraagd. Welke kleur LED strip zou ik toepassen in de deuren? Wit of toch ook rood, aangezien de rest ook rood is van de instrumenten e.d. Mijn eigen voorkeur zou uitgaan naar wit, aangezien het zo dan wat afsteekt van het rode, dus ook wat beter opvalt.

Alvast bedankt voor de meningen en tips! Hopelijk is het allemaal zo een beetje duidelijk..

Grt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!