Big brake kit - Polo gti aw

Goedemorgen,

Heeft iemand al zelf een big brake kit gemonteerd zelf op zijn Polo gti aw ? Ik zat zelf weer te denken aan Brembo Z18's zie foto. Ik heb dit in het verleden op mijn Audi S3 8L gehad en vroeg me af of iemand die ook heeft op zijn polo gti aw, als iemand zin heeft met me om het samen uitzoeken zou ik ook waarderen.

Groetjes,

Ivo
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220916-095332_Chrome.jpg
    Screenshot_20220916-095332_Chrome.jpg
    314.3 KB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo  2.0 TSI 
Het gaat erom dat je de juiste adapter en remschijf vindt. Het lijkt erop dat de AW z'n eigen 2G0... remklauwen en remschijven heeft.
Op een 6R/6C kun je gewoon een Z17/Z18 zetten met een golf 4 schijf/adapter.

Epytec heeft nog geen adapters voor het AW platform zo te zien.

Dit is Z17 op mijn 6R met een 334mm schijf van een golf 4 R32 (of a3 8P)
 

Bijlagen

  • 6R0 test fit.jpg
    6R0 test fit.jpg
    909 KB · Weergaven: 26
Het gaat erom dat je de juiste adapter en remschijf vindt. Het lijkt erop dat de AW z'n eigen 2G0... remklauwen en remschijven heeft.
Op een 6R/6C kun je gewoon een Z17/Z18 zetten met een golf 4 schijf/adapter.

Epytec heeft nog geen adapters voor het AW platform zo te zien.

Dit is Z17 op mijn 6R met een 334mm schijf van een golf 4 R32 (of a3 8P)
Ik had deze link door gekregen: https://nl.part-box.com/RACINGLINE-POLO-GTI-AW-MONOBLOCK-PERFORMANCE-BRAKE-UPGRADE
Maar ik vindt het stevig geld..
 
Volkswagen  Polo  2.0 TSI 
4 pot is ook geen Z17/Z18, die zijn 6 pots

Ik heb ongeveer 600 euro betaald voor 2 klauwen in kleur, 150 voor adapters en 250 voor 2 EBC schijven. Dus ongeveer 1000 euro.
Daar komen nog blokjes bij, in mijn geval wat materiaal voor de remslangen en ik heb ook meteen gevlochten leidingen genomen.
Ja weet ik, vandaar dat ik hem ook zelf wil gaan samen stellen ik vindt dat geld gewoon belachelijk veel en dan ook nog eens inderdaad 4 pots i.p.v. 6 en ik wou eigenlijk nog verder gaan zie foto.. mooie halve velg gevuld met de klauw maar zal dan denk ik minimaal i.c.m. 19 inch moeten zijn volgens mij, alleen nu nog iemand die adapters wil / kan maken of iemand die ze weet te vinden voor mij haha.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220916-100525_Chrome.jpg
    Screenshot_20220916-100525_Chrome.jpg
    374.8 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!