Beurt Polo uit november 2013

Ik heb een polo 1.2 tsi uit 213(november). Vorig jaar november gebeld of de auto een beurt moest. Hij had toen rond 9000 km gelopen. Dit was niet nodig., want hij hoefde pas een beurt om de 2 jaar of bij 30000 km. Nu geeft hij aan dat olieververst moet worden. Hij heeft nu 12400 km gelopen. Dit vindt ik wel snel en terwijl ze zeggen dat het pas bij 30000 km moet. Nu gebeld met Vw garage en duie zeggen dat het nodig is. Het heeft er ook mee te maken hoe vaak je je auto start dat geristreerd de computer zeggen ze. Nu kan ik alleen olie laten vervangen en dat kost 195 euro. Of een beurt laten doen 330 euro. Als ik alleen de olie laat doen dan vervalt de mobiliteits garantie. Ik wil eigenlijk de polo pas een beurt geven in november want dan kan ik elk jaar in november doen dit ivm als hij apk gekeurd moet worden ooit dat dan mooi uitkomt met beurt.Apk is gratis bij beurt.
Er zit nog voldoende olie in.
Klopt dit wat de garage zegt? Wat raden jullie aan?

alvast bedankt voor de hulp

Gr
 
De auto registereert inderdaad hoevaak je de auto koud start en ook of de olie warm wordt of niet tijdens het rijden. Veel rijden met koude olie is niet goed voor de motor en te hete olie kan ook snel 'kapot' gaan.
November duurt nog een maandje of... shit het is al juni, 5 dus.

Wat ik zelf zou doen is kiezen uit 2 opties:
- Je bent voorzichtig en vervangt de olie + filter + olie plug zelf of bij een niet-VW garage
- Je doet de longlife service beurt nu al en doet de APK over 5 maanden, extra kosten iets van 25 euro voor de APK.

En dan is er natuurlijk optie 3:
- gewoon doorrijden tot november. Zoveel kwaad kan 't denk ik ook niet maar als ik dat hardop zeg en het gaat wel mis, heb ik het gedaan Stick Out Tongue
 
Je kan ook gewoon nu je beurtje doen en APK. Gewoon doorgeven aan de dealer. Ook al is je APK niet verlopen. Dan moet je hem elke jaar herkeuren in juni. APK beurtje is toch gratis dus gewoon nu beurt + apk.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hoe kan het zijn dat een auto uit 2013 nu al APK gekeurd moet worden? een nieuwe bezine-auto hoeft pas na vier jaar.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Of een oliewissel bij de niet dealer. (Zal goedkoper zijn dan €195)
Bij de volgende beurt aangeven dat er geen nieuwe olie in hoeft.
 
Bij benzine auto's is de eerste APK na 4 jaar dan 2x 2 jaar dan elk jaar en bij diesel is de eerste APK na 3 jaar en daarna elk jaar
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!