Betaling bij onderhoud aan auto bij dealer

Ik had een vraag betreffende het feit dat ik steeds bij mijn dealer direct moet betalen. Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt bij andere auto's en bedrijven. Ik vroeg dus om een factuur met de mogelijkheid later te betalen. Er wordt mij gewoon gezegd 'je hebt geen debiteurennummer en bij de supermarkt moet je toch ook gelijk betalen?' Ik vind dit ronduit slecht en onzin. Bij de dealer koop je toch ook geen pakje boter van een euro. Bij de dealer gaat dit toch wat om hogere bedragen.

Hoe zit dit bij jullie dealer?

Ik weet niet in welk forum ik dit moest plaatsen dus heb het hier maar in mijn eigen autotype forum gedaan.
 
Nu je het zegt.. Vroeger kon ik zo wegrijden en kreeg per post een factuur.. Tegenwoordig mag inderdaad meteen de pas er doorheen.. Opzich snap ik dat wel, zullen er misschien wel te veel kosten aan hebben gemaakt met niet/te late betalingen. Alleen is dat weer zo'n geval van een enkeling verpest het voor de meerderheid.. En denk ik dat grote bedrijven daar anders mee om zouden moeten gaan..
 
Ik kreeg gewoon een factuur vorige maand. Ze vragen altijd of ik gelijk wil betalen of dat ze de rekening moeten opsturen. Nu heb ik daar al 3 auto's gekocht en in onderhoud gehad de afgelopen jaren, denk dat dat wel scheelt.
 
Wat WJs zegt merk ik inderdaad ook, het scheelt als je bij de dealer een bekende bent. Denk dat ze na een tijdje wel wat relaxter erin zullen worden als ze een beeld van jouw als klant hebben;)
Of iig dat merk ik zelf, kan ook dealer specifiek zijn, dat weet ik niet:roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
Mijn dealer is daar lekker makkelijk in, wil ik gelijk betalen dan mag dat, wil ik de rekening thuis overmaken is dat ook geen probleem. Het is zelfs al wel gebeurt dat ik de faktuur gelijk wilde betalen maar dat die nog niet klaar was en nog uitgeprint moest worden, 'och, je kunt het net zo makkelijk thuis even overmaken, we sturen de faktuur één dezer dagen wel naar je toe'. :mrgreen: En voor een leenauto heb ik nog nooit betaald. Stick Out Tongue
 
Veel verschillen dus! Of het veel te maken heeft met bekend zijn bij de dealer weet ik niet.. Ook voor mij is dit mijn derde auto van deze dealer, en ik loop er regelmatig binnen voor al mijn projecten en iedereen weet er mijn naam wel.. Heb er zelfs een paar 'fans' tussen zitten.. Stick Out Tongue
 
Ik heb bij de dealer hooguit de leenauto moeten afrekenen de rekening krijg ik altijd mee kan ik hem gewoon overmaken binnen 14 dagen...
Geen probleem zeggen ze dan. Voor alleen onderdelen vragen ze wel direct af te rekenen, vaak ook lager bedrag onder de 100 euro..

Waar ik de auto van me vriendin bij onderhoud krijg ik ook altijd de rekening mee maar soms moet ik daar ook direct betalen ligt ook vaak aan het bedrag.

Maar ze doen allebei gewoon netjes en er geen probleem van maken :)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Als je achteraf mag betalen is dat een gunst van de dealer. Omdat bedrijven door de economische toestanden steeds meer moeite hebben om hun geld te krijgen, vind ik het logisch dat ze vaker direct laten betalen.
Bedenk je dat de kosten voor elke klant die zijn rekening niet betaalt aan alle andere klanten (dus ook aan jou) worden doorberekend.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!