Bergamo velgen imitatie of OEM

Na een hoop speurwerk eindelijk een set mooie velgen gevonden (Bergamo 17 inch). Nu is mijn vraag zou ik mijzelf het geld besparen en een look of imitatie van deze velg aanschaffen of de originele velg. Met imitatie ben ik bang dat de velg kwaliteit mijn in de steek gaat laten of dat er andere problemen opspelen. Zijn er mensen met ervaringrn, tips of adviezen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik weet uit ervaring dat imitatie erg slecht zijn. Ik heb de brescia als winterset en na de eerste winter liet de blanke laklaag al los. Dat maakt mij voor wintervelgen niet zo heel veel uit maar na 1 winter al lelijk..........
Ik kwam erachter dat ik imitatie had (werden verkocht als orginele velgen) dat de afwerkdoppen niet meer op de wielbouten pasten (in de velg gaten).
Prijs was wel erg goedkoop inclusief winterbanden dus ik had beter moeten weten.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: BvDor
Ik rij buiten de wintermaanden om al ruim 6,5 jaar met imitatie Parabolica velgen (GTI velgen van de 6C).
Ze rijden goed en zien er nog goed uit. Ik maak ze elke maand schoon.
Ik ben best zuinig op mijn spullen maar die van mij zien er echt niet meer uit. Zal als ik in het pandje ben ff foto's maken. Maar idd heb je ook kwaliteitsverschillen in imitatie.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Ik rij in de winter op Audi A1 velgen. Dus daar kan je ook nog naar kijken. Zitten best mooie modellen bij.
Enige lastige is om een naafkap te vinden. Audi gebruikt (voor de velgen die ik heb iig) een diameter die VW niet heeft.
De AliExpress special naafkap die ik heb, is so so in kwaliteit.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: BvDor
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!