Benzine 2 euro O_o

Bas

Voormalig teamlid
5,604
26
156
We naderen de magische grens van 2 euro voor een liter benzine. Nog even en u betaalt omgerekend 4,40 gulden voor een liter. Ongelooflijk.
En Amerikanen maar klagen dat ze vijf dollar per gallon moeten betalen (per 2,5 liter dus). In Nederland naderen we de 2 eurogrens voor één liter. Dát is pas een serieus bedrag. Nog even en we kunnen verhalen lezen in de landelijke dagbladen over uitkeringstrekkers die moeten kiezen tussen een stuk brood of benzine voor hun auto, zodat ze op zondag ma en pa kunnen bezoeken.
Dat voorspelt prijsvergelijker Martijn van Paassen. Zijn bedrijf Krachtenbundel Jip berekent de gemiddelde benzineprijs, die staat momenteel op 1,812 euro per liter. De duurste pomp rekent echter al 1.989 euro per liter.

„De afgelopen maand is de benzineprijs 5 cent gestegen. Als die trend doorzet, zijn we vandaag of morgen ergens in het land door de 2 euro.” Van Paassen wijst er wel op dat de verschillen groot zijn. De goedkoopste pompen, in Duiven en Hoogvliet, rekenen nog 1,724 en 1,725 euro per liter. In Baarle-Hertog, de Belgische enclave in Brabant, staat er 1,689 op de teller.
Olieanalist Cyril Widdershoven (TNO): „Het is een kwestie van tijd voordat benzine overal 2 euro kost, gezien de enorme vraag vanuit de opkomende wereldeconomieën, met name in Azië.”

Bron: Telegraaf
 
Ik vind het echt niet meer normaal! Mijn Polo staat zo veel mogelijk stil op de parking en de fiets slijt steeds meer kilometers. Echt belachelijk. Maar ik heb mijn auto ook niet dagelijks nodig en het is puur voor de hobby :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik irriteer me er ook gewoon dood aan dat het kwartje van kok er nog steeds opzit en dat het puur de acijnzen zijn die het voor ons zo duur maken... Ik tank nu elke keer bij de tango op Donderdag omdat het dan Dwaze Donderdag is ofzo Stick Out Tongue en dan krijg je nog paar cent korting.. Stick Out Tongue

Ik ben een hollander he ;)
 
En toch blijven we GTI's kopen die 1 op 11/12 lopen. Dat snap ik dan niet, tenzij je baas betaalt natuurlijk. Een hobby mag geld kosten, maar dan moet je achteraf ook niet zeuren (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen).
 
En toch blijven we GTI's kopen die 1 op 11/12 lopen. Dat snap ik dan niet, tenzij je baas betaalt natuurlijk. Een hobby mag geld kosten, maar dan moet je achteraf ook niet zeuren (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen).

De manier waarop de prijzen stijgen, het is de grootste melkkoe van deze regering. De prijzen zijn hier het hoogst van heel de EU, volgens mij zelfs op de hele wereld. We stoppen maar miljarden in dat slappe Europa dat binnenkort toch in elkaar gaat kelderen, want dat is niet tegen te houden, en hier bezuinigen ze alles weg en willen ze de accijns en ook de BTW gaan verhogen, en aan je pensioen gaan zitten omdat ze geld tekort komen. Kut regering is het!
 
aan eenieder die stoort, doe als Bas en pak de fiets.

Wees blij dat je kunt klagen over de te hoge benzineprijs, en je niet druk hoeft te maken of je uberhaubt een auto kunt kopen. Nederlanders zijn luxe klagers...:)
Als er met kerst en oud en nieuw voor miljoenen op tafel staat en de lucht in gaat, als iedereen de nieuwste auto's en telefoons heeft en we weer voor miljoenen op vakantie gaan gaat het prima met ons kleine Nederland.

Denk eens aan de Nederlanders die leven van de voedselbank en van 50 euro per week. Kijk dan naar buiten, naar je Polo en denk dan of je nog moet klagen.

En bij de volgens MyPolo meet & greet moeten we maar maximaal gaan carpoolen met deze prijzen...
 
aan eenieder die stoort, doe als Bas en pak de fiets.

Wees blij dat je kunt klagen over de te hoge benzineprijs, en je niet druk hoeft te maken of je uberhaubt een auto kunt kopen. Nederlanders zijn luxe klagers...:)
Als er met kerst en oud en nieuw voor miljoenen op tafel staat en de lucht in gaat, als iedereen de nieuwste auto's en telefoons heeft en we weer voor miljoenen op vakantie gaan gaat het prima met ons kleine Nederland.

Denk eens aan de Nederlanders die leven van de voedselbank en van 50 euro per week. Kijk dan naar buiten, naar je Polo en denk dan of je nog moet klagen.

En bij de volgens MyPolo meet & greet moeten we maar maximaal gaan carpoolen met deze prijzen...

met hoeveel auto's staan we dr dan ? 3? :):):)
 
): „Het is een kwestie van tijd voordat benzine overal 2 euro kost, gezien de enorme vraag vanuit de opkomende wereldeconomieën, met name in Azië.”

Bron: Telegraaf

Dan heeft de telegraaf dat mooi mis, er is een enorm overschot op de markt.. Mijn werk (shell pernis, grootste olieraffinaderij van europa) maakt al bijna 2 jaar elke maand miljoenen verlies omdat de markt overvol zit.Sommige plants op het terrein draaien zelfs op minimale doorzet.. Overal worden kleine raffinaderijen gesloten omdat ze hun olie niet kwijt kunnen en geen winst meer maken.

Zoals eerder gezegd, de regering hier gooit de prijs zo hoog omdat ze teveel geld verliezen op belastingvrije auto's, waar vervolgens heel NL voor op moet draaien
 
omdat tegelijkertijd de inkoopprijs van ruwe olie ook omhoog gaat, vanwege Iran enz die ineens geen olie meer willen leveren. Een hoge inkoopprijs + lage verkoopprijs is een slechte combi :( Per barrel (=200L) ruwe olie wordt er geloof ik maar $5 tot $7 winst gemaakt, en dan moeten de salarissen/onderhoud/etc etc er nog af
 
Ik vind gewoon dat we gewoon als nederland zijnde 1 hele dag een boycot moeten invoeren dus op die dag NIET tanken het is natuurlijk niet haalbaar omdat er zoveeeeel leasebakken rondrijden die het allemaal toch geen drol intresseert.. Maar t lijkt me wel een tik naar de regering..
 
Laatst een interessant opiniestuk gelezen over de olieprijs. Het verhaal "Iran" schijnt dus helemaal niet waar te zijn: Saudi-Arabië heeft de productie al opgeschroefd om dat (mogelijke) tekort op te vangen. En daarnaast is de vraag vanuit Amerika historisch laag, die produceren steeds meer olie vanuit eigen land. Waarom de olieprijs dan toch stijgt? Speculatie en sentiment/emotie ...
Dat vind ik pas triest :-(
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
DeMercer heeft wel een punt, speculaties doen de olie prijs al omhoog schieten de laatste tijd :(
Plus bij olie is het niet zo dat de afname omlaag gaat na een prijs verhoging, de afname blijft helaas gelijk of wordt zelfs meer aangezien er ook meer en meer bestuurders komen.
(hoop dat mijn verhaal een beetje correct is, economie is me namelijk niet bagger veel van bij gebleven bpvan de middelbare school en dat ene jaartje dat ik t had Stick Out Tongue )
 
VW  6R  1.2TDI 
Waarom denk je dat ze vanochtend G4S is leeggeroofd? en zoals men et beschrijft De politie spreekt van een 'gewelddadige overval... LOL. wat ik denk dat NL strakjes een Chaos zal worden nu al overvallen kinderen bejaarden, wat echt belachelijk is. Hoe hoger bedragen zullen worden des te meer roven er gepleegd zullen worden :(:( Jammer Stick Out Tongue

BTW de Tik naar de regering Stick Out Tongue wat zij hebben laten zien is dat ze in 2 audi's nog ontsnappen.. geen italian job maar, Deutsch job
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nieuws van 13 maart 2012:
De benzineprijzen hebben een absolute recordhoogte bereikt. Voor super 95 betaal je nu maximaal 1 euro 78 cent. Super 98 bereikt zelfs de psychologische grens van 1 euro 80. De reden is dat de olieproducenten in de lente overschakelen op zogenaamde zomerbenzine, en daar zitten duurdere producten in.

:|
 
hmm dat is nieuw voor mij, en ik werk op een benzine/kerosine/diesel plant :| De enige zomer/winter modus die we draaien zijn voor kerosine en diesel, waarom zou je duurdere producten in benzine stoppen als hij in de zomer juist makkelijker start?? Dat ontgaat mij even
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!